Zgodnie z oczekiwaniami przed salonem w Genewie producenci ujawniają pierwsze informacje o nowych "trojaczkach z Kolina". Mowa o bliźniaczych konstrukcyjnie modelach produkowanych w czeskim Kolinie, w fabryce należącej do PSA i Toyoty. Wiemy już,
jak będzie wyglądał Peugeot 108, teraz Citroen zaprezentował C1 drugiej generacji. Najdłużej tajemnicę zachowuje Toyota, która ujawniła do tej pory tylko jedno zdjęcie nowego Aygo.
Citroen C1
Podobnie jak Peugeot 108, Również Citroen C1 będzie oferowany z nadwoziem 3- i 5-drzwiowym, a także z odsuwanym miękkim dachem o wymiarach 80 na 76 cm - ta ostatnia wersja będzie nazywać się Airscape.
W porównaniu do poprzednika nowe C1 ma być bardziej wygodne, obszerne, ma oferować więcej możliwości personalizacji (nie tylko osiem kolorów nadwozia ale również malowania dwubarwne), bogatsze będzie wyposażenie. Zachowano oczywiście niewielkie rozmiary.
Citroen C1
Citroen C1 ma tylko 3,46 m długości, 1652 m szerokości i 1,45 m wysokości. Dzięki temu auto będzie sobie świetnie radzić w miejskiej dżungli, średnica zawracania to tylko 9,6 m. Niewielkie rozmiary to również niska masa, auto waży zaledwie 840 kg, co w połączeniu z nowymi silnikami ma przekładać się na niskie zużycie paliwa.
Citroen C1
Nowe C1, mimo skromnych rozmiarów, nie będzie samochodem pozbawionym funkcjonaliści. Przykładowo, pojemność bagażnika wynosi 196 litrów, co w tej klasie pojazdów jest bardzo dobrym wynikiem. Tylną kanapę można złożyć, dzięki czemu pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 780 litrów.
Samochód otrzymał przeprojektowane zawieszenie oraz nowy układ elektrycznego wspomagania kierownicy. Dzięki temu samochód ma dobrze się prowadzić, ale zapewniać również wysoki komfort jazdy.
Citroen C1
Wyposażenie Citroena C1 będzie znacznie bardziej bogate niż do tej pory. W opcji znajduje się m.in. 7-calowy ekran dotykowy, który umożliwia sterowanie radiem, telefonem czy pokładowym komputerem. System Mirror Screen umożliwi integrację smartfona z pokładowymi systemami. Na liście wyposażenia dodatkowego znajdzie się również m.in. kamera cofania czy system bezkluczykowego dostępu. Wyposażeniem standardowe będzie natomiast obejmowało m.in. ESP (co jest wymuszone przepisami) i Hill Holder (system wspomagania ruszania pod górę).
Citroen C1
W zakresie jednostek napędowych nie ma niespodzianek, w Citroenie C1 znajdziemy te same silniki, co w Peugeocie 108. Wybór jest ograniczony do benzynowych jednostek trzycylindrowych 1.2 o mocy 82 KM i 1.0 o mocy 68 KM. Słabszy silnik opcjonalnie może współpracować ze zautomatyzowaną skrzynią ETG (Efficient Tronic Gearbox). Natomiast mocniejsza jednostka będzie rozpędzać C1 do 100 km/h w 11 s.
Nowy Citroen C1 zadebiutuje już w przyszłym tygodniu na salonie w Genewie. Sprzedaż rozpocznie się wiosną.