chceauto.pl
x

Citroen Xsara II 1.4 HDI 70 KM

Citroen Xsara II 1.4 HDI 70 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2003
Średnia cena
7 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1398 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
70 KM
0-100 km/h
16.7 s.
V max
164 km/h

KOSZTY

Spalanie
4.5 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
29 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
34 na 85 sklasyfikowanych
Awaryjność
20.1%
Średni przebieg
112 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
C
Bagażnik
408 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

Citroen Xsara II 1.4 HDI 70 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Citroen Xsara II 1.4 HDI 70 KMCitroen Xsara II 1.4 HDI 70 KMCitroen Xsara II 1.4 HDI 70 KMCitroen Xsara II 1.4 HDI 70 KMCitroen Xsara II 1.4 HDI 70 KM

Citroen Xsara II 1.4 HDI 70 KM

Citroen Xsara

Xsara weszła do produkcji w 1997 roku, w 2001 poddano ją niewielkiemu liftingowi. Cztery lata później samochód został zastąpiony przez model C4. Xsara to następca modelu ZX, po którym odziedziczyła część jednostek napędowych oraz zawieszenie (samoskrętna belka tylna). Chociaż to ostatnie nie wykorzystuje typowych dla Citroena elementów hydropneumatycznych zapewnia bardzo dobry komfort jazdy i niezłe właściwości jezdne.

Citroen Xsara to idealna propozycja dla młodej rodziny lub singla ceniącego komfort i niewielkie koszty eksploatacji. Wnętrze oferuje całkiem sporo miejsca i jest przytulne (np. welurowa tapicerka). Narzekać można jedynie na jakość plastików które niekiedy... potrafią zostać w ręce.

Podobnie, jak w innych Citroenach z samoskrętną belką tylną należy zwrócić uwagę, czy koła tylne nie odstają od pionu - naprawa może kosztować nawet tysiąc złotych. Polskich dróg nie tolerują również łączniki stabilizatorów oraz tuleje wahaczy, na szczęście ceny tych podzespołów są raczej przystępne, a wymiana niezbyt skomplikowana.

Uważać należy na multipleksową instalację elektryczną, która nie znosi eksperymentów (podpięcie „na krótko” radia, bez wykorzystania specjalnych przejściówek może spowodować np. usterkę poduszek powietrznych!).

Mogą pojawić się również wycieki oleju oraz usterki cylinderków hamulcowych.

Samochód nie jest jednak zbyt awaryjny, trzy gwiazdki w testach zderzeniowych Euro NCAP to wynik do zaakceptowania. Uwagę warto zwrócić na auta z silnikami 1.9 D. Osiągi będą co prawda marne, ale pozbawiona turbosprężarki jednostka jest bezawaryjna, niewrażliwa na jakość paliwa i mało pali.

Citroen Xsara II

Xsarą II generacji producent określał pojazdy z ostatniego okresu cyklu produkcyjnego. Wówczas zafundowano autu delikatny lifting karoserii - częściowo zmieniła się również paleta jednostek napędowych. Następcą Xsary w ofercie Citroena stał się model C4.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-23

Wersje

ROCZNIKI

Używane: Citroen C42012-08-23Szukasz Diesla? To musisz wiedzieć o 2,0 HDI 90/109 KM2012-06-27

Citroen Xsara II 1.4 HDI 70 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Peugeot 307

Peugeot 307

1.4 HDI 70 KM diesel2003kombiręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Astra

Opel Astra

1.7 DTH 75 KM diesel2003kombiręcznaprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

1.9 SDI 64 KM diesel2003kombiręcznaprzedni
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność

Citroen Xsara II 1.4 HDI 70 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS