Już w listopadzie do klientów trafią pierwsze egzemplarze CUPRY Born. To sportowe wcielenie... Volkswagena ID.3.
Cupra Born
Wymiary bazującego na Volkswagenie ID.3 pojazdu to 4322 mm długości, 1809 mm szerokości i 1540 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy dokładnie 2767 mm.
Model będzie dostępny w dwóch wariantach silnikowych – o mocy 150 lub 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 310 Nm. Co więcej, najnowsza CUPRA od 2022 roku będzie także sprzedawana z pakietem e-Boost, zwiększającym moc silnika do 231 KM i dostępnym w dwóch wersjach akumulatorów, o pojemności 77 lub 58 kWh. Wariant pierwszy pozwoli osiągnąć przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 7 sekund i zasięg ok 540 km. Samochody z akumulatorami o mniejszej pojemności uzyskają przyspieszenie od 0 do 50 km/h w jedyne 2,6 sekundy, od 0 do 100 km/h w około 6,6 sekundy oraz zasięg około 424 km.
Cupra Born
Maksymalny zasięg jazdy na jednym ładowaniu wynosi aż 540 km. Aby osiągnąć taki wynik zastosowano pokładowy system zarządzania temperaturą, który optymalizuje ustawienia akumulatora, zmniejszając ilość punktów, w których może on ulec przegrzaniu lub spaść poniżej idealnej wartości.
Standardem jest m.in. progresywny układ kierowniczy, większe hamulce i szersze opony zamontowane na 20-calowych felgach. Adaptacyjne zawieszenie (DCC) zostało przetestowane i dostrojone w ekstremalnych warunkach, obejmujących tysiące różnych scenariuszy drogowych.
Cupra Born
Inżynierowie CUPRY skupili się na wszystkich szczegółach, szukając udoskonaleń na każdym etapie projektowania samochodu. Oprócz opon 215 mm dostępnych z gamą felg aluminiowych od 18 do 20 cali, w modelu dostępne są również szersze opony o średnicy 235 mm, które zapewnią optymalne osiągi i maksymalną przyczepność. Model posiadający szersze opony oferuje możliwość całkowitego odłączenia trybu ESC.
Cupra Born
CUPRA Born jest wyposażona w wybór profili jazdy, co oznacza, że może dostosować się do indywidualnych potrzeb kierowcy. Posiada pięć różnych trybów: Range, Comfort, Performance, Individual i CUPRA (dostępny tylko z pakietem e-Boost). Każdy tryb modyfikuje reakcję silnika, układu kierowniczego i zawieszenie (do 15 poziomów).
Zaprojektowana i opracowana w Barcelonie - przynajmniej w zakresie różnic w stosunku do Volkswagena ID.3 - CUPRA Born jest produkowana w fabryce w Zwickau w Niemczech. Samochód zostanie wprowadzony na rynek w listopadzie bieżącego roku. Hiszpański producent nie pochwalił się jeszcze polskimi cenami.