Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Cupra Formentor FL 1.5 eTSI MHEV 150 KM
Formentor to pierwszy model w gamie Cupry, który nie ma odpowiednika wśród modeli Seata. Samochód, wówczas jeszcze jako concept, debiutował na salonie w Genewie w marcu 2019 roku.
Wersja produkcyjna, jak się okazało bardzo zbliżona do prototypu, została zaprezentowana nieco ponad rok później, w 2020 roku. Pod koniec tego roku pierwsze samochody pojawiły się w salonach.
Formentor to kompaktowy crossover. Samochód wygląda agresywnie i ciekawie, ale nie jest oferowany wyłącznie z mocnymi napędami. Podobnie jak Cupra Leon, Formentor jest oferowany jako hybryda plug-in (z silnikiem 1.4 TSI, moc systemowa wynosi 245 KM), a także w wersjach spalinowych: 1.5 TSI (150 KM) i 2.0 TSI (310 KM, napęda na wszystkie koła 4Drive).
Mocniejsze odmiany standardowo posiadają zautomatyzowaną przekładnię DSG, natomiast bazowy silnik 1.5 TSI dostępny jest zarówno ze skrzynią dwusprzęgłową, jak i klasyczną, manualną.
W 2021 roku zaprezentowano również limitowaną do 7 tys. egzemplarzy Cuprę Formentor VZ5. Pojazd wyposażony jest w pięciocylindrowy silnik TSI o mocy 390 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 480 Nm. Dzięki połączeniu z siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią DSG samochód rozpędza się od 0 do 100 km/godz. w 4,2 sekundy.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-05-21