Dacia zaprezentowała dziś koncepcyjny model o nazwie Bigster. Model zapowiada nową generację aut romuńskiego producenta.
Dacia Bigster
Grupa Renault ogłosiła dziś swój plan rozwoju na najbliższe lata. Ważną rolę odgrywają w nim marki budżetowe – Dacia i Łada. Nowość to np. powołanie nowego podmiotu ”biznesowego” Dacia-Łada, którym zarządzać będzie Denis Le Volt. Chodzi o wykorzystanie platformy CMF-B, w taki sposób, by stała się ona podstawą oferty obu producentów. W rezultacie zamiast dzisiejszych czterech platform i 18 modeli (lub ich wersji nadwoziowych), docelowo Dacia i Łada korzystać mają z jednej płyty. W oparciu o nią klienci mają mieć do wyboru 11 modelu, a wspólna produkcja obu marek przekraczać ma milion egzemplarzy rocznie.
Przy okazji publikacji nowej strategii Dacia zaprezentowała swój najnowszy model koncepcyjny – Dacię Bigster. Samochód traktować można jako preludium przed – zapowiadanym od kilku miesięcy – nowym, siedmiomiejscowym suvem pozycjonowanym powyżej Dustera.
Dacia Bigster
Wiadomo, że nadwozie Dacii Bigster ma 4,6 m długości. Za stylistykę – najprawdopodobniej – odpowiadał Alejandro Mesonero, nowy szef designu Dacii, który w ubiegłym roku zakończył swoją wieloletnią współpracę z Seatem. Alejandro Mesonero odpowiadał m.in. za kształty wszystkich nowych suvów hiszpańskiego producenta oraz identyfikację wizualną marki Cupra.
Dacia Bigster
W kształtach Bigstera odnaleźć można parę rozwiązań charakterystycznych właśnie dla Cupry, jak np. zupełny brak błyszczących dodatków i mnogość ostrych, zdecydowanych kształtów. Uwagę zwraca też nowe logo przypominające nieco te stosowane niegdyś przez DeLoreana. Firma nie potwierdziła jednak, czy taki właśnie emblemat trafiać będzie w przyszłości na jej pojazdy.
Bagster jest makietą, więc dane techniczne nie zostały ujawnione. Coraz częściej usłyszeć można jednak, że nowy siedmioosobowy suv w wersji produkcyjnej pojawi się jeszcze w tym roku!