Dacia zaprezentowała Joggera w wersji hybrydowej. To pierwszy zelektryfikowany model w historii rumuńskiej marki.
Dacia Jogger Hybrid 140
Dacia uchodzi za markę konserwatywną, która produkuje samochody może i proste konstrukcyjnie, ale trwałe i łatwe w serwisowaniu. O ile macierzyste Renault pełną parą idzie w kierunku samochodów elektrycznych, o tyle w Dacii nie ma nawet napędu hybrydowego. Ale to się zmienia.
Dacia zaprezentowała właśnie model Jogger Hybrid 140. Pod jego maskę trafił hybrydowy napęd, pochodzący oczywiście z Renault - dokładnie taki sam znajdziemy w Clio Hybrid 140. Mowa o układzie, który składa się z wolnossącego, benzynowego silnika 1.6 o mocy 90 KM i oraz elektrycznej jednostki o mocy 50 KM, co daje moc systemową 140 KM.
Dacia Jogger Hybrid 140
Poza dwoma silnikami, Jogger Hybrid posiada m.in. automatyczną skrzynię biegów o czterech przełożeniach, z których dwa przeznaczone są dla silnika elektrycznego, oraz zintegrowany rozrusznik-generator o mocy 20 KM.
Hybrydowa wersja Joggera będzie najwyższą w gamie tego modelu. Samochód otrzyma m.in. cyfrowe zegary o przekątnej 7 cali, które nie są dostępne w innych wersjach, oraz elektryczny hamulec ręczny. Również automatyczna skrzynia biegów do tej pory nie była oferowana w Joggerze.
Dacia Jogger Hybrid 140
Jogger Hybrid będzie dostępny w wersji zarówno 5-, jak i 7-osobowej.
Przypomnijmy, że do tej pory Jogger był dostępny wyłącznie z doładowanym trzycylindrowym silnikiem 1.0 TCe o 110 KM oraz o mocy 100 KM, który wyposażony jest w fabryczną instalację gazową.
Polskie ceny Dacii Jogger, podobnie jak osiągi, nie zostały jeszcze ujawnione. Producent podał jedynie, że zasięg samochodu ma wynosić 900 km.
We Francji ceny spalinowego Joggera zaczynają się 19 600 euro, a wersję hybrydową wyceniono na 5 tys. euro więcej. W Polsce cennik Dacii Jogger otwiera kwota 74 tys. zł, wersja hybrydowa może więc kosztować nieco poniżej 100 tys. zł.