chceauto.pl
x
Dacia Logan i Sandero. Cena kusi

Dacia Logan i Sandero. Cena kusi

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2012-10-24
Już wkrótce do salonów trafią nowe generacje Dacii Logan i Sandero. To może być dobry moment, by kupić poprzedni model, który jest już sprawdzoną konstrukcją, a którego ceny powinny ulec obniżeniu. Zarówno egzemplarzy nowych, jak i używanych.

Dacia Logan
Dacia Logan
Dacia Logan I pojawiła się na rynku w 2004 roku i od tego czasu, na wielu rynkach firmie udało się sprzedać grubo ponad milion tych pojazdów. Samochód opracowany został przez inżynierów Renault, korzystano również z doświadczeń Nissana. Płyta podłogowa stanowi rozwinięcie platformy Renault Modusa, zawieszenie przejęto z Renault Clio II, francuskie są również jednostki napędowe (stosowano je m.in. w Megane, Clio i Thalii) oraz skrzynie biegów.

Dacia Logan
Dacia Logan
W 2006 roku auto poddano drobnemu liftingowi, pojawiły się nowe wzory tapicerek, zmodyfikowano układ hamulcowy i skrzynie biegów. Poważniejsze zmiany dotknęły Logana w 2008 roku. Wówczas zmieniono nieco stylizację przedniej i tylnej części nadwozia oraz wygląd deski rozdzielczej, którą ujednolicono z wprowadzanym właśnie do sprzedaży hatchbackiem Sandero.

Dacia Sandero
Dacia Sandero
Oba modele są do siebie bardzo zbliżone, zarówno stylistycznie (nie dotyczy to oczywiście tylnej części nadwozia), jak i technicznie. Największą różnicę "robi" bagażnik, który w Loganie ma 510 litrów pojemności, a w Sandero - tylko 320 (przestrzeń bagażową można jednak zwiększyć poprzez złożenie tylnej kanapy).

Dacia Sandero Stepway
Dacia Sandero Stepway
W 2009 roku oferta została poszerzona o Sandero Stepway. To samochód, który stanowi imitację pojazdu terenowego. Stepway zyskał wyższe o 2 cm zawieszenie, plastikowe osłony na błotniki i progi oraz zarezerwowane dla tej wersji, oferowane w standardzie lakiery metaliczne. Samochód napędzany był tylko mocniejszymi wersjami jednostek napędowych (benzynową i Diesla), nie posiadał jednak napędu wszystkich kół.

Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV
Z kolei od 2007 roku w ofercie znajduje się olbrzymie kombi o nazwie Logan MCV. Dostępny w wersji 5- i 7-osobowej samochód oferuje bagażnik o pojemności 700 l, przez co praktycznie miażdży konkurencję. Logan MCV okazał się olbrzymim sukcesem sprzedażowym.

W Polsce największą wadą Dacii okazuje się być nazwa - marka nie kojarzy się nam najlepiej. Na innych rynkach samochód występuje jednak jako Renault czy Nissan, a to świadczy o dopracowaniu tej "niskobudżetowej" konstrukcji.

Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV
Dacie Logan/Sandero zapewniają całkiem sporo przestrzeni dla czterech dorosłych osób, oraz charakteryzują się komfortowym zawieszeniem. Oszczędności widać we wnętrzu, którego plastiki nie grzeszą jakością, podobnie jak "szmaciane" tapicerki. Minusem jest również brak możliwości złożenia tylnej kanapy w Loganie (za oparciem przebiega belka wzmacniająca).

A jak wygląda awaryjność? Auto wykorzystuje sprawdzoną przez lata technikę, dzięki czemu usterki są mu generalnie obce. Czasami przepalają się żarówki, ale wizyty w warsztacie ograniczają się przeważnie do czynności obsługowych.

Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV
8-zaworowe silniki benzynowe Renault to sprawdzone i niezawodne konstrukcje, natomiast jednostki 16-zaworowe narażone są na usterki zbyt szybko zużywających się cewek zapłonowych Sagema. Zdarzyć się mogą również wycieki oleju, a kierowcy narzekają także na głośną pracę (winę ponosi słabe wyciszenie wnętrza). Zdarzać się mogą również hałasy od zaworów (brak automatycznej kompensacji luzu), co wymaga ich regulacji. Ten problem częściej dotyka silniki eksploatowane na LPG, ale nie tylko.
Nie ma również co liczyć na dobre osiągi, szczególnie w wypadku jednostek o mniejszej pojemności.

Dacia Logan
Dacia Logan
Nieco gorzej może być w przypadku Diesli, które są wrażliwe na jakość paliwa, a więc łatwo uszkodzić wtryskiwacze, które nie są tanim elementem. Ponadto mogą zdarzać się wycieki oleju, a turbina ulega naturalnemu zużyciu. Najpoważniejszą usterką, jaka może się zdarzyć jest zużycie panewek. Usterek jest więc może mniej niż w silnikach benzynowych, ale są one bardziej poważne i kosztowne. Natomiast po stronie plusów silników Diesla trzeba zapisać naprawdę niskie zużycie paliwa.

Dacia Sandero
Dacia Sandero
Jak wspomnieliśmy, plastiki w Daciach nie grzeszą jakością, dlatego w używanych samochodach trzeba liczyć się z tym, że są porysowane, a wykładziny powycierane. Zdarzyć się również mogą ogniska rdzy - szczególnie w okolicach progów i wlewu paliwa.

Oczywiście kupując tego typu samochód trzeba przymknąć oko na takie dolegliwości, jak słaba ergonomia (kiepsko rozmieszczone pokrętła nawiewów) czy permanentny brak wyposażenia.

Dacia Sandero Stepway
Dacia Sandero Stepway
Wszystkie wyprodukowanie pod skrzydłami Renault Dacie oferują rewelacyjny stosunek ceny do wielkości. Trzy gwiazdki w testach zderzeniowych Euro NCAP w kompaktowym aucie, którego główną zaletą miała być cena, trzeba uznać za dobry wynik. Dacię oceniać trzeba cały czas w kontekście ceny, cały czas trzeba pamiętać, że ceny nowych egzemplarzy w wersjach najuboższych zaczynały się od około 30 tys. zł, co niesie określone konsekwencje.

Co ciekawe, analizując ogłoszenia można natrafić na sporo egzemplarzy z importu i są to zwykle samochody lepiej wyposażone, często z silnikiem Diesla. Minusem aut krajowych jest gorsze wyposażenie, co rekompensowane jest książką serwisową oraz możliwością sprawdzenia historii samochodu w salonie. Ogłoszeń o sprzedaży jest stosunkowo dużo, nieco trudniej trafić na Logana MCV.

Dacia Logan i Sandero. Cena kusi - GALERIA ZDJĘĆ

Dacia Logan i Sandero. Cena kusiDacia Logan i Sandero. Cena kusiDacia Logan i Sandero. Cena kusiDacia Logan i Sandero. Cena kusiDacia Logan i Sandero. Cena kusiDacia Logan i Sandero. Cena kusiDacia Logan i Sandero. Cena kusiDacia Logan i Sandero. Cena kusiDacia Logan i Sandero. Cena kusiDacia Logan i Sandero. Cena kusiDacia Logan i Sandero. Cena kusiDacia Logan i Sandero. Cena kusi

Zobacz także

Rekordowa sprzedaż Dacii. Kupiłeś Dustera albo Sandero?

Rekordowa sprzedaż Dacii. Kupiłeś Dustera albo Sandero? 2022-01-17

W ubiegłym roku na drogi całego świata trafiło aż 537 095 nowych Dacii. Producent pierwszy raz w historii znalazł się w Europie na liście trzech najchętniej wybieranych marek przez klientów indywidualnych!W 2021 roku Dacia osiągnęła rekordowy -...
Tesla Model 3 najchętniej kupowanym autem w Europie

Tesla Model 3 najchętniej kupowanym autem w Europie 2021-10-25

Wrzesień 2021 roku przejdzie do historii motoryzacji. To właśnie w tym miesiącu po raz pierwszy w historii najliczniej kupowanym samochodem w Europie okazało się auto o napędzie elektrycznym - Tesla Model 3.We wrześniu na europejskie drogi wyjechało...
Euro NCAP. Duża wpadka Dacii?

Euro NCAP. Duża wpadka Dacii? 2021-04-15

Eksperci od poziomu bezpieczeństwa nowych aut rozbili cztery kolejne modele. Tym razem testom zderzeniowym poddano nowe: Dacię Sandero, Dacię Logan, Skodę Enyaq iV oraz Volkswagena ID.4.Duster i Sandero bazują na tej samej platformie. Technicznymi...
Dacia Bigster Concept. Nowy brat Dustera!

Dacia Bigster Concept. Nowy brat Dustera! 2021-01-14

Dacia zaprezentowała dziś koncepcyjny model o nazwie Bigster. Model zapowiada nową generację aut romuńskiego producenta. Grupa Renault ogłosiła dziś swój plan rozwoju na najbliższe lata. Ważną rolę odgrywają w nim marki budżetowe – Dacia i...
Dacia Logan i Sandero w szczegółach

Dacia Logan i Sandero w szczegółach 2020-09-29

Wiemy już niemal wszystko o nowym – trzecim – wcieleniu popularnych modeli z Rumunii. Jakie nowości czekają nas wkrótce w salonach?Fundamentem dla nowych Logana i Sandero stała się płyta CMF-B znana z Renault Captur i Clio. W efekcie nowe Sandero ma...
Dacia Logan i Sandero w nowej odsłonie

Dacia Logan i Sandero w nowej odsłonie 2020-09-08

Dacia opublikowała właśnie pierwsze oficjalne zdjęcia prezentujące nowe generacje podstawowych modeli Logan i Sandero. Jakie nowości przygotował dla swoich klientów producent z Miovieni?Trzeba przyznać, że zdjęcia traktować można w kategorii...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS