Wiemy już niemal wszystko o nowym – trzecim – wcieleniu popularnych modeli z Rumunii. Jakie nowości czekają nas wkrótce w salonach?
Dacia Sandero Stepway
Fundamentem dla nowych Logana i Sandero stała się płyta CMF-B znana z Renault Captur i Clio. W efekcie nowe Sandero ma teraz 4088 mm długości, 1848 mm szerokości i 1499 mm wysokości. Logan jest zauważalnie dłuższy i nieco wyższy przy zachowaniu tej samej szerokości. Jego karoseria ma długość 4396 mm, szerokość 1848 mm i wysokość 1501 mm. Dodatkowe centymetry spożytkowano na powiększenie przestrzeni bagażowej. Bagażnik w Loganie mieści 528 l. W Sandero i Sandero Stepway mamy do wykorzystania 328 l (310+18 w schowku w podłodze).
Dacia Logan
Przy okazji premiery nowej generacji z oferty zniknęły jednostki wysokoprężne. Do wyboru będą tylko trzycylindrowe silniki benzynowe o mocach od 65 do 100 KM. Najsłabszy – jako jedyny – występować będzie z ręczną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach. Takiej odmiany nie spotkamy w uterenowionej Sandero Stepway. Ta ostatnia wyróżnia się m.in. większym prześwitem, większymi obręczami kół (standardowo 16 zamiast 15 cali), innymi zderzakami i kompletem osłon błotników. Prześwit Sandero Stepway to 174 mm (auto ma 1535 mm wysokości). Standardowo Sandero i Logan legitymują się zasięgiem 133 mm.
Dacia Logan
Turbodoładowany 0,9 l TCe rozwija moc 95 KM i standardowo sprzęgany ma być z ręczną skrzynią o sześciu przełożeniach. Opcja to bezstopniowa automatyczna przekładnia CVT.
Zarówno Sandero, Sandero Stepway i nowy Logan oferowane też będą z mocniejszą odmianą 0,9 l TCe o mocy 100 KM, standardowo oferowaną z fabryczną instalacją gazową. Dzięki butli mieszczącej 40 l LPG (nominalna pojemność 50 l) i 50-litrowemu zbiornikowi paliwa zasięg aut szacowany jest na 1300 km.
Dacia nie precyzuje kiedy nowe modele pojawią się w salonach. Najprawdopodobniej stanie się to z końcem bieżącego roku.