Dacia Logan MCV II TCe LPG 90 KM
Dacia Logan MCV
Odmiana MCV to nic innego jak popularna Dacia Logan z nadwoziem typu kombi. Samochód często wybierany jest przez niewielkich przedsiębiorców ze względu na duże możliwości przewozowe oraz niewielkie koszty zakupu i serwisowania. Za dopłatą pojazd oferowany był w wersji siedmioosobowej (dwa dodatkowe siedzenia montowane w bagażniku). Jednym z nielicznych minusów auta jest dość duża utrata wartości na rynku wtórnym.
Dacia Logan MCV II
Dacia Logan MCV II debiutowała na salonie w Genewie w marcu 2013 roku. Samochód to wersja kombi Logana II. Sprzedaż tego modelu rozpoczęła się jesienią 2013 roku.
Nadwozie Dacii Logan MCV II generacji mierzy 4,49 m długości – to aż o 43 cm więcej niż w przypadku nowego Sandero. Najważniejsza jest jednak przestrzeń ładunkowa. Bagażnik pomieści pakunki o objętości do 573 litrów. Po złożeniu oparci tylnej kanapy pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1518 litrów.
Logan MCV II imponuje więc zdolnościami przewozowymi, dodatkowo ceny nowych egzemplarzy skalkulowano bardzo przystępnie.
Pod koniec 2016 roku model doczekał się planowanego liftingu przypadającego na połowę rynkowego żywota. Odświeżone auta poznamy po zmodernizowanym pasie przednim. Otrzymały one osłonę chłodnicy ze srebrnymi prostokątnymi wlotami powietrza i – wykończone srebrnym tworzywem – obudowy świateł przeciwmgłowych. Nowe są również reflektory główne zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej. Z tyłu pojawiły się nowe światła bazujące na technologii diodowej. Te wyróżniają się czterema wyraźnymi punktami światła.
Drobne poprawki dotyczą również wnętrz. Dysze nawiewów i dekoracyjna listwa okalająca górną część konsoli środkowej otrzymały satynowe wykończenie. Zmieniono również kształt kierownicy. Odświeżone modele otrzymały czteroramienne koło z przyciskiem klaksonu umieszczony na poduszce powietrznej. Poprawiono również ergonomię – przykładowo przyciski sterowania szybami przeniesiono z konsoli środkowej na obudowy drzwi.
Wraz z liftingiem w gamie jednostek napędowych pojawił się silnik 1,0 l SCe. Nowy podstawowy motor ma trzy cylindry i moc 75 KM (atmosferyczny).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-10-02