chceauto.pl
x

Daewoo Tacuma I 2.0 121 KM

Daewoo Tacuma I 2.0 121 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2002
Średnia cena
7 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
121 KM
0-100 km/h
12 s.
V max
168 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.7 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
62 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
325 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
9000 km czyli po 6 miesiącach
Zużycie paliwa
11.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
30 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.2 s.
Prędkość maksymalna
153 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Daewoo Tacuma I 2.0 121 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Daewoo Tacuma I 2.0 121 KMDaewoo Tacuma I 2.0 121 KM

Daewoo Tacuma I 2.0 121 KM

Daewoo Tacuma to rzadki widok na polskich drogach.

Jest to o tyle dziwne, że samochód produkowany był m.in. w warszawskiej fabryce Daewoo-FSO na Żeraniu. Czy z popularnymi minivanami pokroju Citroena Xary Picasso, Renault Scenic i Opla Zafiry produkt z Żerania konkurować może wyłącznie ceną?

Jeśli przymknąć oko na pokraczną stylistykę przedniej części nadwozia, okazuje się, że Tacuma ma sporo zalet. Samochód zbudowano w oparciu o płytę podłogowa Daewoo Nubiry - w zawieszeniu zastosowano więc kolumny McPhersona (z przodu), z tyłu pracuje nowoczesny układ wielowahaczowy. Dzięki takiemu podejściu konstruktorów auto – jak na minivana – sprawnie pokonuje zakręty – efektem ubocznym jest niestety wyczuwalne „bujanie” karoserii (mimo że samochód dobrze trzyma się drogi).

Nadwozie auta mierzy 4,35 m długości, 1,75 m szerokości i 1,58 m wysokości. Takie wymiary - w połączeniu z niewielkim promieniem skrętu (tylko 5,26 m) - ułatwiają manewrowanie na ciasnych parkingach. Chociaż wymiary karoserii nie odbiegają od współczesnych aut segmentu C, Tacuma zaskakuje przestronnością wnętrza. W środku swobodnie podróżować będą cztery osoby, krótkie trasy w pełnym, pięcioosobowym składzie również nie powinny być męczące. Na tle konkurencyjnych minivanów renomowanych marek materiały wykończeniowe i projekt kokpitu nie robią jednak najlepszego wrażenia. By zminimalizować koszty deska rozdzielczą wykonano twardego, podatnego na zarysowania plastiku, który – zwłaszcza zimą – lubi poskrzypywać. Topornie wygląda również przeniesione „żywcem” z Nubiry II generacji, duże koło kierownicy.

Daewoo starało się jednak uczynić podróżowanie Tacumą przyjemnym. Większość aut wyposażona jest m.in. w klimatyzację, centralny zamek, podłokietnik dla kierowcy i składane stoliki w oparciach przednich foteli. Do dyspozycji mamy też szuflady pod fotelami i – podobnie jak np. w Renault Scenic – dwa zamykane schowki pod nogami pasażerów tylnej kanapy. W bogatszych – pochodzących głownie z prywatnego importu – egzemplarzach w wersji CDX – często znaleźć można ponadto obrotowy fotel pasażera oraz – w miejscu standardowej tylnej kanapy – trzy niezależnie regulowane fotele.

Biorąc pod uwagę niewielkie wymiary zewnętrzne, konstruktorom należą się słowa uznania za bagażnik. Ma on regularne kształty, niski próg załadunku i pomieścić może aż 455 litrów bagażu. Po złożeniu tylnych foteli auto zamienić można w małego busa – uzyskujemy wówczas przestrzeń bagażową zdolną pomieścić 1155 litrów.

W większości egzemplarzy bagażnik nie dysponuje jednak taką pojemnością. Z uwagi na to, że Koreańczycy stosowali do napędu Tacumy wyłącznie silniki benzynowe, właściciele tych aut bardzo często decydują się na zamontowanie instalacji gazowej. Silniki dobrze znoszą zasilanie LPG, ale ograniczenie wielkości bagażnika to w aucie o stricte rodzinnym zastosowaniu duży mankament (dobrym rozwiązaniem tego problemu jest montaż butli w miejscu koła zapasowego i zakup „zestawu naprawczego” do opon).

Do napędu Tacumy – w zależności od rocznika – wykorzystywany był jeden z trzech silników benzynowych. Początkowo w ofercie znajdowały się jedynie 1,8 l o mocy 98 KM i 2,0 l rozwijający 122 KM. W 2002 roku archaiczna jednostka 1,8 l zastąpiona została przejętym z Nubiry silnikiem 1,6 l 16 V o mocy 107 KM. Wszystkie silniki cieszą się opinią trwałych, ale lepiej unikać jednostki o pojemności 1,8 l. Nie grzeszy dynamiką i zużywa tyle samo paliwa, co zdecydowanie żwawsza „dwulitrówka”. Dobrym wyborem będzie silnik 1,6 16V ze zmienną geometrią układu dolotowego. Ma duży moment obrotowy, dzięki czemu zapewnia autu dobre przyspieszenia. Niezależnie od wybranej jednostki, wszystkie cierpią na podobne dolegliwości – falowanie obrotów na biegu jałowym (wina silniczka krokowego) spory apetyt na olej oraz... niską trwałość pasków rozrządu. Producent zaleca wymianę co 60 tys. km, ale - dla własnego bezpieczeństwa – lepiej skrócić interwał do ok. 40 tys. (napęd rozrządu wymienia się wraz z pompą wody). Do typowych usterek zaliczyć też można awarie termostatu oraz usterki ogrzewania (szubko zapychające się nagrzewnice).

ma opinię raczej bezawaryjnego. Na usterki narażone jest głównie zawieszenie, ale dzięki bliskiemu pokrewieństwu z Nubirą ceny części są przystępne.

Decydując się na model Tacuma otrzymujemy przestronne auto rodzinne, za bardzo rozsądną kwotę. Niestety, problematyczne może być odsprzedanie samochodu – auta szybko tracą na wartości. Potencjalni nabywcy nie powinni się jednak obawiać - bliskie pokrewieństwo z Nubirą ogranicza koszty eksploatacji, pojazd nie leży też w kręgu zainteresowania złodziei.

Kupując Tacumę warto zwrócić szczególną uwagę na stan karoserii gdyż stosunkowo szybko poddaje się ona działaniu rdzy (po zakupie polecamy zakonserwować podwozie!). Oprócz tego trzeba się też pogodzić z raczej tandetnym (wykonanym z twardych plastików) wnętrzem, którego elementy potrafią czasami zostać w ręku. Warto zainteresować się modelami, które trafiły do nas w ramach prywatnego importu (głownie z Niemiec), gdyż te są przeważnie lepiej wyposażone niż auta, które oferowane były na polskim rynku.

Produkcja Daewoo Tacumy zakończyła się w 2004 roku. Mimo tego – po przejęciu Daewoo Motors przez firmę Chevrolet – auto jako Chevrolet Rezzo – oferowane było jeszcze do 2008 roku.

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2012-08-04

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Używane: Daewoo Tacuma i Chevrolet Rezzo2012-08-04Jazda vanem nie musi być droga. Zobacz, które się nie psują!2011-08-25Śmierć legendy. Co zawdzięczamy Pininfarinie?2012-07-04

    Daewoo Tacuma I 2.0 121 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Citroen Berlingo

    Citroen Berlingo

    1.6 110 KM benzyna2002VANręcznaprzedni
    cena średnia 8 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Renault Kangoo

    Renault Kangoo

    1.6 110 KM benzyna2002VANręcznaprzedni
    cena średnia 9 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Mazda Premacy

    Mazda Premacy

    1.8 114 KM benzyna2002VANręcznaprzedni
    cena średnia 8 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Toyota Corolla Verso

    Toyota Corolla Verso

    1.6 VVT-i 110 KM benzyna2002VANręcznaprzedni
    cena średnia 13 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Ford Galaxy

    Ford Galaxy

    2.0 115 KM benzyna2002VANręcznaprzedni
    cena średnia 10 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Renault Scenic

    Renault Scenic

    1.6 110 KM benzyna2002VANręcznaprzedni
    cena średnia 7 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Daewoo Tacuma I 2.0 121 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS