Niedawno pisaliśmy o
najpopularniejszych samochodach, których poszukują nasi rodacy. Z zestawienia można było wywnioskować, że duża część kierowców przestała już wierzyć w mit taniego w utrzymaniu auta z silnikiem wysokoprężnym.
Okazuje się jednak, że gusta kupujących cały czas ewoluują. Tym razem przeanalizowaliśmy rynek wtórny i zbudowaliśmy podobne zestawienie, ale z punktu widzenia sprzedającego. Poniżej znajdziecie zestawienie pojazdów, które w ostatnim czasie najczęściej wystawiane były do sprzedania.
W tym przypadku widać, że - zgodnie z zasadą, iż popyt definiuje podaż - najwięcej uwagi kupujących wciąż przyciągają samochody z silnikami Diesla. Przede wszystkim są to auta rodzinne – minivany lub kombi, tanie w eksploatacji i - oprócz dwóch wyjątków - również tanie w zakupie. Ich ceny nie przekraczają pułapu 20 tysięcy złotych.
Zobacz szczegółową listę najczęściej sprzedawanych samochodów używanych w grudniu 2011 rokuBo trzeba kupowac auto, jakie jest Ci potrzebne, a nie jakie jest popularne czy modne.
ja mam do sprzedania diesla, bo już jest nieekonomiczny, a co gdy ropa zdrożeje z 5,79 (dziś) do zapowiadanych 8zł.
Takie zestawienie jest dla mnie mało warte, bo to tylko znaczy jakich aut ludzie chcą się pozbyć, które auta stają się mniej popularne
i będzie miał się dobrze, nawet jak ropa będzie kosztować i 7zł ... bo po prostu tej ropy diezel mniej pali. Kiedyś jeździłem Skodą Octavią 1.9TDI, 90KM, to w trasie można było zejść do 3,5L - oczywiście przy jeździe jak kapelusznik. W mieście rzadko spalanie przekraczało 6L. Druga sprawa to to, że mocny diezel (np. 3.0 TDI, 2.2 z Hondy) przy ostrej jeździe spali do 18L przy katowaniu, a podobnej mocy i pojemności benzyna w takich samych warunkach wciągnie ponad 30L.