Ford ogłosił przejęcie Electriphi, kalifornijskiego dostawcy oprogramowania do zarządzania ładowaniem i monitorowania floty pojazdów elektrycznych. Zespół i usługi Electriphi zostaną zintegrowane z Ford Pro – nowym globalnym działem w ramach Forda. Jego zadaniem jest dbałość o wydajność flot klientów biznesowych oraz opracowywanie najbardziej zaawansowanych rozwiązań związanych z ładowaniem pojazdów i zarządzaniem energią.
Podczas gdy coraz więcej klientów samochodów użytkowych rozważa zakup auta całkowicie elektrycznego, to kwestia zarządzania ładowaniem nadal pozostaje barierą do pokonania. Dlatego Ford Pro planuje wykorzystać swoją wiodącą pozycję na rynku pojazdów użytkowych, bogatą ofertę samochodów oraz technologię Electriphi, aby pomóc klientom w tej przemianie.
Ford szacuje, że do 2030 roku branża ładowania na w przystosowanych do tego zajezdniach wzrośnie do ponad 600 000 pełnowymiarowych ciężarówek i furgonetek. Przejęcie Electriphi wspiera cel działu Ford Pro, jakim jest uzyskanie ponad 1 miliarda dolarów przychodów z ładowania do 2030 roku.
Przejęcie Electriphi ma miejsce w chwili, gdy Ford przygotowuje się do wprowadzenia na rynek całkowicie elektrycznych wersji dwóch najpopularniejszych na świecie pojazdów użytkowych – furgonetki Transit i pickupa F-150. Ford rozpocznie dostawy modelu E-Transit do klientów jeszcze w tym roku, natomiast F-150 Lightning Pro będzie dostępny wiosną 2022 roku.
Umiejscowiony w Dolinie Krzemowej, zespół ponad 30 pracowników Electriphi opracował i wdrożył specjalnie zbudowaną platformę zarządzania flotą pojazdów elektrycznych i ładowaniem, która upraszcza elektryfikację floty, obniża koszty energii i śledzi kluczowe wskaźniki operacyjne, takie jak stan pojazdów w czasie rzeczywistym, dostępność ładowarek i niezbędne usługi serwisowe. Zespół ambitnych ekspertów wnosi głęboką wiedzę specjalistyczną w zakresie infrastruktury ładowania, ale także zarządzania flotą pojazdów elektrycznych i oprogramowania dla przedsiębiorstw.
Platforma ładowania Electriphi uzupełni specjalnie zaprojektowane usługi ekosystemu ładowania dla klientów flotowych, w tym ładowanie w domu pracowników, ładowanie publiczne i rozwiązania e-telematyki.
Niektóre elementy usług komercyjnych Ford Pro zostały już wprowadzone i są obecnie rozwijane w Europie, między innymi niedawno uruchomione programy Ford Fleet Management i Ford Pro Liive. Ten drugi, to system poprawy dyspozycyjności pojazdów oparty na systemach łączności, który ma ograniczyć przestoje we flotach klientów nawet o 60 proc.
Oprócz oczekiwanych korzyści dla klientów, Ford Pro ma również duże ambicje przysłużenia się samej firmie Ford. Firma przewiduje, że jej rosnące możliwości i atrakcyjność oferty wygenerują do 2025 roku 45 miliardów dolarów rocznego przychodu ze sprzedaży samochodów, urządzeń wspomagających oraz nowych usług, przy 27 miliardach dolarów osiągniętych w 2019 roku. W Ameryce Północnej udział Forda w sprzedaży dużych samochodów ciężarowych i dostawczych przekracza obecnie 40 proc. W Europie marka Ford jest liderem na rynku pojazdów użytkowych nieprzerwanie od sześciu lat.