chceauto.pl
x
Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2019-06-27
Mocne 4,3 na 6 – tak polscy mechanicy oceniają przeciętny stan układów napędowych w samochodach jeżdżących po polskich drogach. Wynik opracowany został na podstawie „Rankingu awaryjności samochodów według polskich mechaników” przygotowanego przez markę ProfiAuto.

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?
Średnia ocena 4,3 to najlepszy wynik ze wszystkich czterech podzespołów ocenianych przez ankietowanych, a były wśród nich jeszcze: karoseria, układ elektryczny i zawieszenie. Najlepsze noty otrzymały samochody japońskich i niemieckich producentów - Honda Civic VIII znalazła się na pierwszym miejscu, a na drugim ex aequo Nissan Qashquai I i Audi A4 (B5). Model, który został oceniony najgorzej w tym zestawieniu, to Renault Mégane III.

Trwałość takich elementów, jak sprzęgło, skrzynia biegów czy przeguby uzależniona jest od mocy silnika. Duża moc to nie tylko więcej radości z jazdy, ale także spore obciążenie dla układu napędowego. Znaczący wpływ ma także indywidualny styl jazdy kierowcy.

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?
- To, w jakim stanie jest układ napędowy w samochodzie, uwarunkowane jest naszym stylem jazdy. Kierowcy, którzy poruszają się płynnie i unikają dużych przeciążeń podczas ruszania, zwłaszcza przy skręconych kołach, mogą być pewni, że trwałość układów napędowych ich pojazdów będzie duża. Jeżeli jednak ktoś gwałtownie rusza, nadmiernie eksploatuje sprzęgło w trakcie jazdy, porusza się na tzw. półsprzęgle czy lubi agresywną, sportową jazdę, musi liczyć się z tym, że wizyty w warsztacie mogą być częste i kosztowne – podkreśla Mariusz Maksym, ekspert ProfiAuto.

– Niewielu kierowców zdaje sobie sprawę z tego, że także jazda na bardzo niskich obrotach silnika może być niebezpieczna dla układu napędowego. Przesadny ecodriving może doprowadzić do przedwczesnego zużycia koła dwumasowego. Usterkę rozpoznaje się m.in. po stukaniu i hałasie podczas uruchamiania i gaszenia silnika, szarpaniu i wibracji karoserii podczas przyspieszania i charakterystycznym „klekocie” na biegu jałowym. Objawy niekoniecznie muszą od razu świadczyć o awarii koła dwumasowego, ale to już sygnał, że należy koniecznie udać się do mechanika – dodaje Mariusz Maksym.

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?
Wśród samochodów o wartości do około 10 tysięcy złotych, mechanicy najwyższą ocenę (5) wystawili Audi A4 (B5). W tym modelu stwierdzono najmniej awarii i były to najczęściej luzy układu kierowniczego lub awarie wałków rozrządu w wersji z silnikiem Diesla 2,5l. Najniższą ocenę (3,6) w tym przedziale cenowym otrzymała Renault Laguna II. W tym modelu najczęściej dochodziło m.in. do awarii wtryskiwaczy oraz usterki turbosprężarki. Mechanicy byli zgodni, że te problemy zależą od wersji silnikowej, ale także od stylu jazdy kierowcy oraz przebiegu pojazdu.

W przedziale od około 10 do 20 tysięcy złotych najwyższą notę (4,9) otrzymały aż trzy modele samochodów. Były to Audi A4 (B6 i B7), Volkswagen Polo IV 9N i Toyota Yaris II. Mechanicy wskazali, że najczęstszymi problemami w Audi były awarie turbosprężarki w silnikach Diesla, w Volkswagenie usterki koła dwumasowego i nietrwały napęd rozrządu, a w przypadku – Toyoty awaryjna skrzynia biegów oraz wycieki oleju w wersji z silnikiem 1,3l. Najgorzej w tej grupie cenowej wypadł Peugeot 307 (3,8). Awarie stwierdzano głównie w modelach z silnikiem Diesla, w których mechanicy wskazywali na problemy z turbosprężarką i wtryskiwaczami.

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?
W ostatniej grupie cenowej od około 20 do około 30 tysięcy złotych najlepszy wynik (5,2) uzyskała Honda Civic VIII. Jest to jednocześnie najwyższa ocena w całym zestawieniu dotyczącym układu napędowego przygotowanym przez sieć ProfiAuto w ramach „Rankingu awaryjności samochodów według polskich mechaników”. To model, w którym mechanicy mieli najmniej zgłoszeń dotyczących usterek. Wielkim przegranym zestawienia w tej grupie cenowej jest Renault Mégane III (3,5), który jednocześnie jest modelem z najgorszym wynikiem w całym zestawieniu. Do najczęściej zgłaszanych usterek należały awarie turbosprężarki i problemy z wtryskami w wersjach z silnikami Diesla, a także wycieki oleju.


Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów? - GALERIA ZDJĘĆ

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?

Zobacz także

Nissan Qashqai po liftingu. Ceny

Nissan Qashqai po liftingu. Ceny 2024-08-09

Wiemy już, ile trzeba będzie zapłacić za odświeżonego Nissana Qashaqi. Wszystkie wersje japońskiego crossovera zyskały zupełnie nowy przód nadwozia, w tym nowe reflektory LED z charakterystycznym motywem w kształcie przecinków, a także nowe tylne...
Nissan Qashqai po liftingu to zupełnie inne auto

Nissan Qashqai po liftingu to zupełnie inne auto 2024-04-24

Nissan Qashqai to samochód, który stworzył segment kompaktowych SUV-ów. Pierwsza generacja debiutowała w 2007 roku i okazała się absolutnym bestsellerem. Od 2021 roku w salonach jest obecne już trzecie wcielenie tego modelu. Samochód sprzedaje się...
Nissan Qashqai e-POWER - test wyjątkowo zelektryfikowanej hybrydy

Nissan Qashqai e-POWER - test wyjątkowo zelektryfikowanej hybrydy 2023-02-14

Nissan Qashqai pierwszy raz w sprzedaży pojawił się w 2007 roku i pełnił kluczową rolę w rozwoju segmentu crossoverów. Najnowsza, czyli trzecia z kolei, generacja zadebiutowała na rynku w 2021 roku i wniosła za sobą wiele zmian. Jedną z nich jest,...
Renault Megane RS Ultime. Na koniec Renault RS

Renault Megane RS Ultime. Na koniec Renault RS 2023-01-12

Renault zaprezentował limitowaną serię Megane RS. Pojazd ten kończy historię nie tylko Megane RS, ale Renault Sport w ogóle. Sportowe modele będą sprzedawane tylko pod marką Alpine. Megane RS Ultime, oparte na Megane RS Trophy, trafi na rynek wiosną...
Honda Civic Type R z polskimi cenami

Honda Civic Type R z polskimi cenami 2022-12-06

Ceny Civica Type R będą zaczynać się od 244 900 zł. Na tyle wyceniono - jak zapewnia producent - najlepszego i najszybszego Civica Type R w historii.Nowy Civic Type R napędzany jest dwulitrowym silnikiem turbo, który stanowi rozwinięcie jednostki...
Nowa Honda Civic Type R oficjalnie

Nowa Honda Civic Type R oficjalnie 2022-07-21

Honda zaprezentowała nową generację Civica Type R. Będzie to najmocniejszy pojazd w 25-letniej historii Type R i 50-letniej - Civika.Stylistycznie samochód dość mocno różnię się klasycznego Civica e:HEV. Dzięki sportowemu zawieszeniu Type R jest...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS