chceauto.pl
x
Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2019-06-27
Mocne 4,3 na 6 – tak polscy mechanicy oceniają przeciętny stan układów napędowych w samochodach jeżdżących po polskich drogach. Wynik opracowany został na podstawie „Rankingu awaryjności samochodów według polskich mechaników” przygotowanego przez markę ProfiAuto.

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?
Średnia ocena 4,3 to najlepszy wynik ze wszystkich czterech podzespołów ocenianych przez ankietowanych, a były wśród nich jeszcze: karoseria, układ elektryczny i zawieszenie. Najlepsze noty otrzymały samochody japońskich i niemieckich producentów - Honda Civic VIII znalazła się na pierwszym miejscu, a na drugim ex aequo Nissan Qashquai I i Audi A4 (B5). Model, który został oceniony najgorzej w tym zestawieniu, to Renault Mégane III.

Trwałość takich elementów, jak sprzęgło, skrzynia biegów czy przeguby uzależniona jest od mocy silnika. Duża moc to nie tylko więcej radości z jazdy, ale także spore obciążenie dla układu napędowego. Znaczący wpływ ma także indywidualny styl jazdy kierowcy.

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?
- To, w jakim stanie jest układ napędowy w samochodzie, uwarunkowane jest naszym stylem jazdy. Kierowcy, którzy poruszają się płynnie i unikają dużych przeciążeń podczas ruszania, zwłaszcza przy skręconych kołach, mogą być pewni, że trwałość układów napędowych ich pojazdów będzie duża. Jeżeli jednak ktoś gwałtownie rusza, nadmiernie eksploatuje sprzęgło w trakcie jazdy, porusza się na tzw. półsprzęgle czy lubi agresywną, sportową jazdę, musi liczyć się z tym, że wizyty w warsztacie mogą być częste i kosztowne – podkreśla Mariusz Maksym, ekspert ProfiAuto.

– Niewielu kierowców zdaje sobie sprawę z tego, że także jazda na bardzo niskich obrotach silnika może być niebezpieczna dla układu napędowego. Przesadny ecodriving może doprowadzić do przedwczesnego zużycia koła dwumasowego. Usterkę rozpoznaje się m.in. po stukaniu i hałasie podczas uruchamiania i gaszenia silnika, szarpaniu i wibracji karoserii podczas przyspieszania i charakterystycznym „klekocie” na biegu jałowym. Objawy niekoniecznie muszą od razu świadczyć o awarii koła dwumasowego, ale to już sygnał, że należy koniecznie udać się do mechanika – dodaje Mariusz Maksym.

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?
Wśród samochodów o wartości do około 10 tysięcy złotych, mechanicy najwyższą ocenę (5) wystawili Audi A4 (B5). W tym modelu stwierdzono najmniej awarii i były to najczęściej luzy układu kierowniczego lub awarie wałków rozrządu w wersji z silnikiem Diesla 2,5l. Najniższą ocenę (3,6) w tym przedziale cenowym otrzymała Renault Laguna II. W tym modelu najczęściej dochodziło m.in. do awarii wtryskiwaczy oraz usterki turbosprężarki. Mechanicy byli zgodni, że te problemy zależą od wersji silnikowej, ale także od stylu jazdy kierowcy oraz przebiegu pojazdu.

W przedziale od około 10 do 20 tysięcy złotych najwyższą notę (4,9) otrzymały aż trzy modele samochodów. Były to Audi A4 (B6 i B7), Volkswagen Polo IV 9N i Toyota Yaris II. Mechanicy wskazali, że najczęstszymi problemami w Audi były awarie turbosprężarki w silnikach Diesla, w Volkswagenie usterki koła dwumasowego i nietrwały napęd rozrządu, a w przypadku – Toyoty awaryjna skrzynia biegów oraz wycieki oleju w wersji z silnikiem 1,3l. Najgorzej w tej grupie cenowej wypadł Peugeot 307 (3,8). Awarie stwierdzano głównie w modelach z silnikiem Diesla, w których mechanicy wskazywali na problemy z turbosprężarką i wtryskiwaczami.

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?
W ostatniej grupie cenowej od około 20 do około 30 tysięcy złotych najlepszy wynik (5,2) uzyskała Honda Civic VIII. Jest to jednocześnie najwyższa ocena w całym zestawieniu dotyczącym układu napędowego przygotowanym przez sieć ProfiAuto w ramach „Rankingu awaryjności samochodów według polskich mechaników”. To model, w którym mechanicy mieli najmniej zgłoszeń dotyczących usterek. Wielkim przegranym zestawienia w tej grupie cenowej jest Renault Mégane III (3,5), który jednocześnie jest modelem z najgorszym wynikiem w całym zestawieniu. Do najczęściej zgłaszanych usterek należały awarie turbosprężarki i problemy z wtryskami w wersjach z silnikami Diesla, a także wycieki oleju.


Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów? - GALERIA ZDJĘĆ

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?

Zobacz także

Renault Megane Grandcopue z silnikiem Diesla

Renault Megane Grandcopue z silnikiem Diesla 2025-03-06

Do oferty Megane GrandCoupe dołącza wersja z 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym 1.5 o mocy 115 KM, który jest łączony z automatyczną, 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią EDC. Jest to sprawdzona jednostka silnikowa, oferowana wcześniej w innych...
Nissan Qashqai e-POWER N-Design 2024 - hybryda, która jeździ jak elektryk

Nissan Qashqai e-POWER N-Design 2024 - hybryda, która jeździ jak elektryk 2024-12-27

Nissan Qashqai to jeden z pionierów segmentu kompaktowych SUVów i crossoverów, a jego historia zaczęła się już w 2007 roku. Auto produkowane jest cały czas aż do teraz i obecnie w salonach znajdziemy trzecią generację, która zadebiutowała w 2021...
Nissan Qashqai po liftingu. Ceny

Nissan Qashqai po liftingu. Ceny 2024-08-09

Wiemy już, ile trzeba będzie zapłacić za odświeżonego Nissana Qashaqi. Wszystkie wersje japońskiego crossovera zyskały zupełnie nowy przód nadwozia, w tym nowe reflektory LED z charakterystycznym motywem w kształcie przecinków, a także nowe tylne...
Nissan Qashqai po liftingu to zupełnie inne auto

Nissan Qashqai po liftingu to zupełnie inne auto 2024-04-24

Nissan Qashqai to samochód, który stworzył segment kompaktowych SUV-ów. Pierwsza generacja debiutowała w 2007 roku i okazała się absolutnym bestsellerem. Od 2021 roku w salonach jest obecne już trzecie wcielenie tego modelu. Samochód sprzedaje się...
Nissan Qashqai e-POWER - test wyjątkowo zelektryfikowanej hybrydy

Nissan Qashqai e-POWER - test wyjątkowo zelektryfikowanej hybrydy 2023-02-14

Nissan Qashqai pierwszy raz w sprzedaży pojawił się w 2007 roku i pełnił kluczową rolę w rozwoju segmentu crossoverów. Najnowsza, czyli trzecia z kolei, generacja zadebiutowała na rynku w 2021 roku i wniosła za sobą wiele zmian. Jedną z nich jest,...
Renault Megane RS Ultime. Na koniec Renault RS

Renault Megane RS Ultime. Na koniec Renault RS 2023-01-12

Renault zaprezentował limitowaną serię Megane RS. Pojazd ten kończy historię nie tylko Megane RS, ale Renault Sport w ogóle. Sportowe modele będą sprzedawane tylko pod marką Alpine. Megane RS Ultime, oparte na Megane RS Trophy, trafi na rynek wiosną...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS