Nissan Qashqai to samochód, który stworzył segment kompaktowych SUV-ów. Pierwsza generacja debiutowała w 2007 roku i okazała się absolutnym bestsellerem. Od 2021 roku w salonach jest obecne już trzecie wcielenie tego modelu. Samochód sprzedaje się dobrze, w ciągu trzech lat znalazł w Europie ponad 350 tys. nabywców.
- Nissan Qashqai po liftingu. Nadwozie
- Nissan Qashqai po liftingu. Wnętrze
- Nissan Qashqai po liftingu. Wyposażenie
- Nissan Qashqai po liftingu. Silniki
Nissan Qashqai po liftingu. Nadwozie
Mimo tego Japończycy zdecydowali się na przeprowadzenie poważnej kuracji odmładzającej. Największe zmiany oczywiście znajdziemy z przodu. Osłona chłodnicy została gruntownie zmodyfikowana, składa się z dziesiątek trójwymiarowych elementów w kształcie przecinków, wykończonych na wysoki połysk czarnym lakierem.
Boki zderzaka są w kolorze nadwozia, a poniżej tablicy rejestracyjnej do dolnych rogów zderzaka przebiega czarny pas o wysokim połysku. Poniżej wlotu powietrza znalazł się cienki pasek w kolorze nadwozia.
Nissan Qashqai po liftingu
Nissan Qashqai po liftingu został wyposażony w adaptacyjny moduł świateł drogowych. Poniżej głównego klosza znajdują się światła do jazdy dziennej składające się z pięciu małych soczewek. Światła do jazdy dziennej otaczają teraz główną soczewkę reflektora i łączą się z wąskim paskiem świateł powyżej reflektora.
Kształt tylnych lamp nie zmienił się, ale ich układ pod kloszami został przeprojektowany. Czerwone elementy oświetleniowe składają się teraz z czterech pojedynczych części nawiązujących kształtem do „przecinków” na osłonie chłodnicy.
Kształt zderzaka został zmieniony i obecnie jest on utrzymany w jednolitej kolorystyce – czarnej z połyskiem w wyższych wersjach wyposażenia lub w kolorze nadwozia w nowej wersji N-Design.
Nissan Qashqai po liftingu
Nowe są 18-calowe wzory felg, a dostępne również 19- i 20-calowe. Do palety barw dodano trzy nowe kolory.
Nissan Qashqai po liftingu. Wnętrze
Znacznie mniej zmian znajdziemy w kabinie. Na desce rozdzielczej, drzwiach, podłokietnikach, pokrywie schowka, a także na konsoli środkowej pojawiła się alcantara. Fotele pokryte materiałami wysokiej klasy, w tym pikowaną skórę (w najwyższej wersji wyposażeniowej). Nowe jest oświetlenie ambientowe.
Nissan Qashqai po liftingu
Nissan Qashqai po liftingu. Wyposażenie
Udoskonalono system kamer 360 stopni (AVM, Around View Monitor). Wprowadzono również pewne zmiany w elementach graficznych wyświetlanych na ekranie informacyjnym zegarów cyfrowych TFT za kierownicą. Dodano także tryb minimalny, który ogranicza ryzyko rozproszenia uwagi kierowcy, ponieważ wyświetla tylko wybrany bieg, tryb jazdy oraz prędkość. W wersjach z napędem e-POWER ekran przepływu energii jest teraz dostępny w trybie widoku normalnego.
Nissan Qashqai po liftingu
Pakiet systemów wspomagania kierowcy został udoskonalony. Funkcje automatycznego hamowania awaryjnego zostały ulepszone, system utrzymywania pasa ruchu jest teraz automatycznie włączany podczas uruchamiania pojazdu i jednocześnie aktywuje systemy ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz zapobiegania niezamierzonej zmianie pasa ruchu przy prędkościach powyżej 60 km/h.
Niestety zmieniony został także inteligentny system utrzymywania prędkości. Do istniejącej już migającej ikony, która zwraca uwagę kierowcy na przekroczenie dozwolonej prędkości, dochodzi teraz sygnał dźwiękowy. System ten da się wyłączyć, ale sam się włącza po ponownym uruchomieniu silnika.
Nissan Qashqai po liftingu
Nissan Qashqai po liftingu. Silniki
Nie ma zmian w zakresie jednostek napędowych. Nissan Qashqai po liftingu nadal będzie oferowany z hybrydowym napędem typu mild, bazującym na silniku 1.3 DIG-T. Ten sam silnik znajdziemy m.in. w Renault Captur czy Mitsubishi ASX, generuje 140 KM w wersji ze skrzynią manualną i 158 - z przekładnią automatyczną.
Nissan Qashqai po liftingu
Ponadto dostępny będzie układ e-Power, który debiutował w Qashqaiu w 2022 roku. W tym rozwiązaniu samochód jest pozbawiony skrzyni biegów ponieważ koła napędza silnik elektryczny o mocy 190 KM, który czerpie energię z niewielkiego akumulatora o pojemności 1,8 kWh.
Pod maską znajduje się ponadto trzycylindrowy, doładowany silnik o mocy 154 KM, który jednak nie ma możliwości napędzania kół. Jego jedyną rolą jest generowanie energii elektrycznej, która jest przekazywana przez falownik do silnika elektrycznego lub akumulatora (lub obu, w zależności od sytuacji na drodze).