Pierwsze egzemplarze odświeżonej Skody Fabii opuściły właśnie linię produkcyjną i wkrótce trafią do klientów. Od 1999 roku model jest jednym z najpopularniejszych samochodów czeskiej marki – nie tylko w Polsce, ale i na wielu europejskich rynkach.
Fabia to drugi - po Octavii - najchętniej wybierany model producenta, oferowany w dwóch wariantach nadwoziowych: hatchback i kombi. Pierwsza generacja trafiła do 1 790 000 klientów, równie imponujący rezultat osiągnął jej następca z wynikiem 1 710 000 dostaw. W czerwcu 2017 roku fabrykę producenta opuściło pół miliona aut z trzeciej generacji.
Największym rynkiem sprzedaży Fabii są Niemcy, gdzie od premiery pierwszej wersji, w 1999 roku, dostarczono 761 800 pojazdów. Na rynku czeskim osiągnięty wynik to 540 300 sprzedanych aut. Trzecie miejsce zajmuje Wielka Brytania, gdzie po ulicach jeździ już 335 200 tych pojazdów. Tuż za nią znalazła się Polska z wynikiem 314 000 samochodów.
Odświeżona Fabia zyskała bogatsze wyposażenie standardowe i będzie teraz dostępna m.in. z nowymi reflektorami ze światłami do jazdy dziennej LED, systemem wspomagania ruszania pod wzniesienia Hill Hold Control oraz funkcją Easy Light Assist - odpowiedzialną za automatyczne włączenie świateł mijania. Pewnym szokiem może być jednak dla klientów całkowita rezygnacja z wysokoprężnych jednostek napędowych!
Na listę standardowego wyposażenia najpopularniejszej wersji Ambition trafiło nowoczesne i intuicyjne w obsłudze radio z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 6,5 cala oraz funkcją Bluetooth, umożliwiającą bezprzewodowe podłączenie telefonu.
Bezpieczna i komfortowa FABIA może teraz zostać wyposażona także w nowoczesne rozwiązania, takie jak BLIND SPOT DETECT, czyli funkcję monitorowania martwego pola w lusterkach oraz reflektory Bi-LED z funkcją doświetlania zakrętów.