Skoda zaprezentowała Fabię w wersji Monte Carlo. Mimo "rajdowej" nazwy to tylko odmiana stylistyczno-wyposażeniowa, nie ma co liczyć na mocniejsze silniki czy lepsze osiągi.
Skoda Fabia Monte Carlo
Wariant Monte Carlo pojawił się w Fabii pierwszy raz w 2011 roku. Obecna generacja będzie więc już trzecią dostępną w tej odsłonie. W Polsce samochód będzie oferowany z trzycylindrowymi silnikami 1.0 MPI (80 KM) i 1.0 TSI (110 KM) oraz czterocylindrowym 1,5 TSI o mocy 150 KM.
Skoda Fabia Monte Carlo wyróżnia się czarnymi detalami. Czarna jest ramka osłony chłodny, spojler na tylną szybą, dyfuzor i obręcze kół. Samochód wyjeżdża z fabryki na polerowanych 16-calowych obręczach Proxima ze zdejmowanymi, aerodynamicznie zoptymalizowanymi plastikowymi nakładkami. W opcjonalnym wyposażeniu są także 17-calowe obręcze Procyon, również z nakładkami i błyszczącym wykończeniem, oraz 18-calowe obręcze kół Libra.
Skoda Fabia Monte Carlo
Standardowe wyposażenie Skody Fabii Monte Carlo obejmuje m.in. sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz w trójramienną kierownicę wielofunkcyjną, wykończoną skórą. Wnętrze utrzymane jest w znacznej części w kolorze czarnym, z ozdobną listwą deski rozdzielczej, częściami konsoli środkowej i klamkami drzwi z odcieniem czerwieni. Podłokietniki na przednich drzwiach i dolną część deski rozdzielczej wykończono wzorem z efektem włókna węglowego.
Na liście wyposażenia znajduje się również oświetlenie ambiente LED.
Skoda Fabia Monte Carlo
Fabia Monte Carlo może zostać wyposażona w 10,25-calowy ekran cyfrowych zegarów. Inne opcjonalne dodatki obejmują podgrzewaną kierownicę i podgrzewaną szybę przednią. Na liście opcji znajduje się również Travel Assist, który obejmuje kilka systemów asystujących. Przy prędkości do 210 km/h, tempomat adaptacyjny (ACC) automatycznie dostosowuje prędkość samochodu do pojazdów jadących z przodu. System Lane Assist pomaga utrzymać pojazd na pasie ruchu, wykonując w razie potrzeby nieznaczne korekty kierwonicą. Travel Assist wykorzystuje także funkcję Hands-on Detect, aby sprawdzić, czy kierowca dotyka kierownicy.
Również opcjonalny system Park Assist pomaga w manewrach parkowania. Asystent działa przy prędkości do 40 km/h, wyświetlając odpowiednie miejsca do parkowania równoległego i zatokowego, a w razie potrzeby może przejąć sterowanie kierownicą. System Manoeuvre Assist wykrywa przeszkodę przed lub za samochodem podczas parkowania i automatycznie uruchamia hamulce.