12 lipca pierwsza Fabia nowej generacji opuściła linię produkcyjną głównej fabryki Skody w Mladá Boleslav.
Skoda Fabia IV
Skoda Fabia IV generacji jest montowana na tej samej linii produkcyjnej, co modele Scala i Kamiq. W okresie poprzedzającym uruchomienie produkcji marka dokonała modyfikacji linii montażowej oraz prasowni i spawalni. Wiele złożonych i wymagających fizycznie etapów procesu produkcyjnego zostało obecnie zautomatyzowanych.
Skoda Fabia IV
Pierwsza generacja Fabii, wprowadzona na rynek w 1999 roku, była jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów w swoim segmencie z ponad 1,7 milionami dostarczonych egzemplarzy. Model drugiej generacji, który pojawił się w 2007 roku, również przekroczył próg 1,7 miliona sprzedanych egzemplarzy. Łącznie z trzecią generacją, która zadebiutowała w 2014 roku, do klientów na całym świecie dostarczono ponad 4,5 miliona sztuk Skody Fabia, co czyni ten model drugim najpopularniejszym, po Octavii, samochodem Skody.
Skoda Fabia IV
Skoda Fabia IV została zbudowana na nowej, modułowej płycie podłogowej MQB-A0. Pomimo zwiększenia rozmiarów samochodu inżynierom udało się zachować wagę zbliżoną do tej, którą oferuje model trzeciej generacji. Długość pojazdu wynosi 4107 mm, szerokość 1780 mm, a jego wysokość to 1460 mm. Rozstaw osi jest równy 2564 mm. Pojemność bagażnika wynosi 380 l, po złożeniu tylnych foteli to 1190 l.
Skoda Fabia IV
Samochód może być wyposażony w szereg systemów wspomagania, które wcześniej były zarezerwowane dla pojazdów z wyższych segmentów i niedostępne w Fabii III. Ekran systemu infotainment, w zależności od wersji, może mieć 6,8 lub 9,2 cala. Ponadto po raz pierwszy w Fabii dostępny jest system Virtual Cocpit oparty o ekran o średnicy 10,25 cala, przy czym jest on wyposażeniem opcjonalnym (standardem jest ekran informacyjny wielkości 3,5 cala).
Fabia IV posiada napęd wyłącznie na przednie koła i jest dostępna z manualną skrzynią biegów lub automatyczną 7-biegową skrzynią DSG. Gama silników dostępnych na polskim rynku obejmie silnik benzynowy z wtryskiem wielopunktowym (MPI) oraz silniki TSI z wtryskiem bezpośrednim i doładowaniem.
Skoda Fabia IV generacji pojawi się w polskich salonach pod koniec roku. Ceny nie zostały jeszcze podane.
Więcej o nowej Skodzie Fabii.