chceauto.pl
x
Fiat Grande Punto - będzie tanio i bezawaryjnie

Fiat Grande Punto - będzie tanio i bezawaryjnie

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2011-09-29 Opinie
Fiat Grande Punto to propozycja dla ludzi, którzy szukają czegś pomiędzy Fiatem Punto a Bravo. Obecna generacja tego modelu, debiutowała na rynku w 2006 roku. Samochód jest nieco większy od mniejszego brata (rozstaw osi wzrósł o 5 cm, długość całkowita przekroczyła 4 m), wykonany z lepszych materiałów, ale i droższy.
Wszystkie wersje posiadają dwie poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby i centralny zamek. Niestety, nie wszystkie samochody wyposażono w klimatyzację (chociażby manualną).

Samochody z pierwszego roku produkcji objęte były akcją nawrotową dotyczącą usterki układu kierowniczego (stuki, wymieniano kolumnę kierowniczą). Poza tym usterki dotyczą zawieszenia oraz klamek tylnych drzwi (zacinają się; dotyczy wersji 5-drzwiowej). Ponadto zdarza się słabe spasowanie elementów karoseryjnych.

Fiat Grande Punto
Fiat Grande Punto
Grande Punto to samochód, do którego bez problemu kupimy praktycznie wszystkie części - zarówno mechaniczne, jak i blacharskie. Oferta jest szeroka i obejmuje zarówno części oryginalne (dostępne również poza ASO), jak i zamienniki. W internecie i na giełdach znajdziemy również sporą ofertę części używanych.

W przednim zawieszeniu najszybciej zużywają się łączniki stabilizatora (sztuka ok. 50 zł), wahacze kompletne kosztują około 150-200 zł, można wymieniać również sworznie i silentbloki.

Fiat Grande Punto w wersji trzydrzwiowej
Fiat Grande Punto w wersji trzydrzwiowej
Gama silników w Grande Punto jest bardzo bogata. Osoby szukające niskiego spalania oraz bezawaryjności powinny zainteresować się sprawdzonymi, ośmiozaworowymi silnikami benzynowymi o pojemności 1.2 lub 1.4. Minusy? Oczywiście niska moc i marne osiągi, które można uznać za wystarczające jedynie w mieście. Sporadycznie mogą zdarzać się wycieki spod pokrywy zaworów oraz usterki układu zapłonowego (cewki).

Ponadto w ofercie znajduje się silnik 1.4 o 16 zaworach, który jest nieco bardziej skomplikowany w obsłudze oraz jednostkę 1.4 wspomaganą turbosprężarką (T-Jet). W wypadku tej jednostki osiągi zachwycają, ale używana turbina może oznaczać konieczność regeneracji, ponadto zużycie paliwa, szczególnie, podczas dynamicznej jazdy, jest spore.

Wnętrze Fiata Grande Punto
Wnętrze Fiata Grande Punto
Wśród silników wysokoprężnych na uwagę zasługują silniki 1.3 JTD, występujące w dwóch wersjach mocy. Charakteryzują się one niskim zużyciem paliwa i wysoką kulturą pracy (wtrysk common-rail). Po stronie minusów trzeba wymienić nieco zbyt duży apetyt na olej (bynajmniej nie napędowy). Ponadto dostępne są silniki 1.9 JTD (głównie w samochodach importowanych) oraz - w młodszych egzemplarzach - nowa konstrukcja Fiata, czyli silnik 1.6 JTD.

Fiat Grande Punto - sprawdź ceny, dane techniczne, osiągi, poziom bezpieczeństwa i koszty utrzymania.

Opinie i komentarze na temat artykułu

sero
4 października 2011
Miałem od nowości Grande Punto 1.3 Multijet.
To był świetny samochód, stworzony do długiej jazdy (cichy i wygodny) ale w mieście też spokojnie dawał radę pod warunkiem przywyknięcia do sporej turbo-dziury poniżej 1800 obr..
Bardzo mało palił i był bardzo niedrogi w utrzymaniu (ubezpieczenie i przeglądy). Nic się z nim nie działo. Nie miał żadnych awarii. Oleju też nie brał. Z żalem sprzedałem, bo potrzebowałem większe autko.
I jeszcze jedno: Grande debiutowało w Europie, jesienią 2005 roku. W 2006 roku został wprowadzony do sprzedaży w Polsce.
JANUSZ
4 października 2011
Za te pieniądze czyli 19-21 tys zł. kupię dobry używany samochód japoński, lub koreański ekonomiczny i bezawaryjny, a nie grande-punto. Myślący potencjalny kierowca-klient myślący logicznie, nigdy nie kupi włoskiego badziewia\ rodzina fiatów\, gdzie Włosi montują podzespoły i części z kiepskich materiałów, a w dodatku, te samochody są wyraźnie przeszacowane i gorsze w każdym aspekcie w toku eksploatacji.WŁOSI ZACZNIJCIE PRODUKOWAĆ SAMOCHODY NA POZIOMIE JAPOŃCZYKÓW ,KOREAŃCZYKÓW, CZY NIEMCÓW, wtedy znajdziecie więcej klientów.Obecnie włoskie samochody kupują "zieloni" klienci, baz uprzednich fachowych konsultacji, którzy mają problemy z samochodami włoskimi na t.zw. "WŁASNE ŻYCZENIE" .
Troche
4 października 2011
Grande Punto - mój jest bezawaryjny.
Nie wiem jak inne, ale mój puntolot jest całkiem bezawaryjny. Zupełnie inaczej niż wcześniejsza Honda civic.
specjalista
4 października 2011
JANUSZ pleciesz głupoty. Tak się składa że pojazdy marki FIAT kupują też specjaliści z branży motoryzacyjnej i zapewniam z pełną świadomością zaawansowania technologicznego produktów FIATa. Jakoś dziwnie się składa że z technologii FIATa korzystają inni producenci chociażby GM, OPEL, SUZUKI, TATA, PSA, kilka lat temu nawet MERCEDES rozważał zakup małego silnika diesla od Grupy FIAT. Sam od kilku lat używam pojazdów FIATa - Stilo MW 1.9 JTD oraz Croma 1.9 JTDM i naprawdę nie ma do czego się przyczepić ze strony eksploatacyjnej, a mam bezpośrednie porównanie z MERCEDESEM C-Klasse 220 CDI i zapewniam w trasę wolę jechać CROMĄ.
Acha to tak dla niezorientowanych wsiadając do samolotu zapytajcie jakie turbiny napędzają cudo do którego wsiadacie, bo może się zdarzyć, że to też FIAT a właściwie AVIO (dawniej FIAT AVIO) należące do FIATa
A opinie o pojazdach Grupy Fiat oraz na F i fracuskich to mocno zakorzenione w świadomości Polaków stereotypy nie mające odzwierciedlenia w obecnie produkowanych pojazdach, wyrobione na podstawie modeli 126p i 125p produkowanych w PRL

Pozdrawiam wszystkich użytkowników pojazdów grupy FIAT.
wild bill
4 października 2011
JANUSZ pewnie nigdy nawet nie siedziałeś w FIACIE. Miałem PUNTO zwykłe był to rewelacyjny samochód sprzedałem bo chciałem coś wiekszego
berti
4 października 2011
A ja mam Stilo 1,6 benzyna i jeśli się nie psuje, to jest naprawdę fajny. Mam też nową Toyotę Verso, fajny samochód, ale trochę skrzypią okolice szklanego dachu (irytujące), no i trzeba się namachać skrzynią biegów w mieście. Chyba nie ma idealnego samochodu za normalne pieniądze. Pozdrawiam kierowców!

Fiat Grande Punto - będzie tanio i bezawaryjnie - GALERIA ZDJĘĆ

Fiat Grande Punto - będzie tanio i bezawaryjnieFiat Grande Punto - będzie tanio i bezawaryjnieFiat Grande Punto - będzie tanio i bezawaryjnieFiat Grande Punto - będzie tanio i bezawaryjnieFiat Grande Punto - będzie tanio i bezawaryjnie

Zobacz także

Używane samochody wciąż drożeją

Używane samochody wciąż drożeją 2022-04-26

Obserwowany w 2021 r. trend wzrostowy cen samochodów używanych nie hamuje - przeciętne auto kupowane na kredyt w okresie od stycznia do połowy marca 2022 r. kosztowało ponad 53 tys. zł. Tymczasem w całym ubiegłym roku, średnia wartość kredytowanego...
Handlarze znów górą?

Handlarze znów górą? 2020-02-11

Nie słabnie zainteresowanie używanymi samochodami z zachodu. W styczniu sprowadzono rekordową liczbę tego typu aut. Z informacji Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że pierwszy miesiąc bieżącego roku zamknął się wynikiem 74 482...
Używane: Mercedes klasy A W176

Używane: Mercedes klasy A W176 2019-07-17

Klasa A typoszeregu W176 to kamień milowy w historii Mercedesa. Auto zaprojektowano tak, by przypadło do gustu młodym, dynamicznym kierowcom i odebrało część klientów BMW serii 1. IV generacja Mercedesa klasy A zadebiutowała w 2012 na salonie w...
Używane: Mercedes klasy A W169

Używane: Mercedes klasy A W169 2019-07-17

Druga generacja klasy A zadebiutowała w 2004 roku. Po czterech latach auto poddano subtelnemu liftingowi - zmieniono m.in. kształty zderzaków i świateł. Udało się też wyeliminować wiele problemów wieku dziecięcego (np. korozja). Nowa generacja –...
Używane: Peugeot 2008

Używane: Peugeot 2008 2019-06-19

Pierwsza generacja Peugeota 2008 to jedna z ciekawszych propozycji w swoim segmencie. Produkowany w latach 2013-2019 model zbiera wśród użytkowników wiele pochlebnych opinii. Co ważne, dotyczą one nie tylko prowadzenia ale też niskiej usterkowości....
Używane: Toyota RAV4 III

Używane: Toyota RAV4 III 2019-05-04

Trzecia generacja RAV4 zadebiutowała pod koniec 2005 roku (model roku 2006). Samochód zaprezentowano w dwóch odmianach: europejskiej (krótszy rozstaw osi) i „amerykańskiej” (wariant wydłużony). Auto nie miało nic wspólnego z poprzednikiem (nowa...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS