Fiat Grande Punto to propozycja dla ludzi, którzy szukają czegś pomiędzy Fiatem Punto a Bravo. Obecna generacja tego modelu, debiutowała na rynku w 2006 roku. Samochód jest nieco większy od mniejszego brata (rozstaw osi wzrósł o 5 cm, długość całkowita przekroczyła 4 m), wykonany z lepszych materiałów, ale i droższy.
Wszystkie wersje posiadają dwie poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby i centralny zamek. Niestety, nie wszystkie samochody wyposażono w klimatyzację (chociażby manualną).
Samochody z pierwszego roku produkcji objęte były akcją nawrotową dotyczącą usterki układu kierowniczego (stuki, wymieniano kolumnę kierowniczą). Poza tym usterki dotyczą zawieszenia oraz klamek tylnych drzwi (zacinają się; dotyczy wersji 5-drzwiowej). Ponadto zdarza się słabe spasowanie elementów karoseryjnych.
Fiat Grande Punto
Grande Punto to samochód, do którego bez problemu kupimy praktycznie wszystkie części - zarówno mechaniczne, jak i blacharskie. Oferta jest szeroka i obejmuje zarówno części oryginalne (dostępne również poza ASO), jak i zamienniki. W internecie i na giełdach znajdziemy również sporą ofertę części używanych.
W przednim zawieszeniu najszybciej zużywają się łączniki stabilizatora (sztuka ok. 50 zł), wahacze kompletne kosztują około 150-200 zł, można wymieniać również sworznie i silentbloki.
Fiat Grande Punto w wersji trzydrzwiowej
Gama silników w Grande Punto jest bardzo bogata. Osoby szukające niskiego spalania oraz bezawaryjności powinny zainteresować się sprawdzonymi, ośmiozaworowymi silnikami benzynowymi o pojemności 1.2 lub 1.4. Minusy? Oczywiście niska moc i marne osiągi, które można uznać za wystarczające jedynie w mieście. Sporadycznie mogą zdarzać się wycieki spod pokrywy zaworów oraz usterki układu zapłonowego (cewki).
Ponadto w ofercie znajduje się silnik 1.4 o 16 zaworach, który jest nieco bardziej skomplikowany w obsłudze oraz jednostkę 1.4 wspomaganą turbosprężarką (T-Jet). W wypadku tej jednostki osiągi zachwycają, ale używana turbina może oznaczać konieczność regeneracji, ponadto zużycie paliwa, szczególnie, podczas dynamicznej jazdy, jest spore.
Wnętrze Fiata Grande Punto
Wśród silników wysokoprężnych na uwagę zasługują silniki 1.3 JTD, występujące w dwóch wersjach mocy. Charakteryzują się one niskim zużyciem paliwa i wysoką kulturą pracy (wtrysk common-rail). Po stronie minusów trzeba wymienić nieco zbyt duży apetyt na olej (bynajmniej nie napędowy). Ponadto dostępne są silniki 1.9 JTD (głównie w samochodach importowanych) oraz - w młodszych egzemplarzach - nowa konstrukcja Fiata, czyli silnik 1.6 JTD.
Fiat Grande Punto - sprawdź ceny, dane techniczne, osiągi, poziom bezpieczeństwa i koszty utrzymania.Miałem od nowości Grande Punto 1.3 Multijet.
To był świetny samochód, stworzony do długiej jazdy (cichy i wygodny) ale w mieście też spokojnie dawał radę pod warunkiem przywyknięcia do sporej turbo-dziury poniżej 1800 obr..
Bardzo mało palił i był bardzo niedrogi w utrzymaniu (ubezpieczenie i przeglądy). Nic się z nim nie działo. Nie miał żadnych awarii. Oleju też nie brał. Z żalem sprzedałem, bo potrzebowałem większe autko.
I jeszcze jedno: Grande debiutowało w Europie, jesienią 2005 roku. W 2006 roku został wprowadzony do sprzedaży w Polsce.
Za te pieniądze czyli 19-21 tys zł. kupię dobry używany samochód japoński, lub koreański ekonomiczny i bezawaryjny, a nie grande-punto. Myślący potencjalny kierowca-klient myślący logicznie, nigdy nie kupi włoskiego badziewia\ rodzina fiatów\, gdzie Włosi montują podzespoły i części z kiepskich materiałów, a w dodatku, te samochody są wyraźnie przeszacowane i gorsze w każdym aspekcie w toku eksploatacji.WŁOSI ZACZNIJCIE PRODUKOWAĆ SAMOCHODY NA POZIOMIE JAPOŃCZYKÓW ,KOREAŃCZYKÓW, CZY NIEMCÓW, wtedy znajdziecie więcej klientów.Obecnie włoskie samochody kupują "zieloni" klienci, baz uprzednich fachowych konsultacji, którzy mają problemy z samochodami włoskimi na t.zw. "WŁASNE ŻYCZENIE" .
Grande Punto - mój jest bezawaryjny.
Nie wiem jak inne, ale mój puntolot jest całkiem bezawaryjny. Zupełnie inaczej niż wcześniejsza Honda civic.
JANUSZ pleciesz głupoty. Tak się składa że pojazdy marki FIAT kupują też specjaliści z branży motoryzacyjnej i zapewniam z pełną świadomością zaawansowania technologicznego produktów FIATa. Jakoś dziwnie się składa że z technologii FIATa korzystają inni producenci chociażby GM, OPEL, SUZUKI, TATA, PSA, kilka lat temu nawet MERCEDES rozważał zakup małego silnika diesla od Grupy FIAT. Sam od kilku lat używam pojazdów FIATa - Stilo MW 1.9 JTD oraz Croma 1.9 JTDM i naprawdę nie ma do czego się przyczepić ze strony eksploatacyjnej, a mam bezpośrednie porównanie z MERCEDESEM C-Klasse 220 CDI i zapewniam w trasę wolę jechać CROMĄ.
Acha to tak dla niezorientowanych wsiadając do samolotu zapytajcie jakie turbiny napędzają cudo do którego wsiadacie, bo może się zdarzyć, że to też FIAT a właściwie AVIO (dawniej FIAT AVIO) należące do FIATa
A opinie o pojazdach Grupy Fiat oraz na F i fracuskich to mocno zakorzenione w świadomości Polaków stereotypy nie mające odzwierciedlenia w obecnie produkowanych pojazdach, wyrobione na podstawie modeli 126p i 125p produkowanych w PRL
Pozdrawiam wszystkich użytkowników pojazdów grupy FIAT.
JANUSZ pewnie nigdy nawet nie siedziałeś w FIACIE. Miałem PUNTO zwykłe był to rewelacyjny samochód sprzedałem bo chciałem coś wiekszego
A ja mam Stilo 1,6 benzyna i jeśli się nie psuje, to jest naprawdę fajny. Mam też nową Toyotę Verso, fajny samochód, ale trochę skrzypią okolice szklanego dachu (irytujące), no i trzeba się namachać skrzynią biegów w mieście. Chyba nie ma idealnego samochodu za normalne pieniądze. Pozdrawiam kierowców!