Chociaż Fiat w Europie zdaje się nieco przysypiać i nie zauważać, że kryzys rynki europejskie mają już dawno za sobą, to nie znaczy, że Włosi nie prezentują nowych pojazdów.
Fiat Mobi
Prawda, przebojem w Europie, zwłaszcza w krajach biedniejszych jak Polska, może okazać się Tipo. Jednak Włosi nie podejmują walki w innych segmentach. Model 500 już dawno powinien pojawić się jako nowa generacja, brakuje pełnoprawnego modelu kompaktowego, który może walczyć z z Golfem czy Astrą, o crossoverach czy klasie niższej-średniej nie wspominając.
Fiat Mobi
Najwyraźniej Sergio Marchionne zdecydował się oddać rynek europejski walkowerem, skupiająćc się na innych kontynentach. O ile sprzedaż w Ameryce Północnej gwarantuje Chrysler i jego marki, to już w Ameryce Południowej trzeba się nieco postarać.
I Fiat się stara. Włosi zaprezentowali właśnie model o nazwie Mobi, który zastąpi na rynku brazylijskim pojazd sprzedawany jako Uno. Przy czym Mobi nie jest całkowicie nowym modelem, bowiem oparto go na płycie podłogowej wycofywanego właśnie ze sprzedaży Uno.
Fiat Mobi
Fiat Mobi ma 357 cm długości, 163 cm szerokości i 149 cm wysokości (do 155,5 cm w zależności od wersji). Pojemność bagażnika wynosi 235 litrów.
Co ciekawe, na rynku brazylijskim Fiat Mobi będzie oferowany aż w sześciu wersjach wyposażeniowych, chociaż bardziej precyzyjnie powinno się powiedzieć - stylistycznych. Za to silnik jest tylko jeden - jest to czterocylindrowa jednostka o pojemności 1 litra o mocy 73 KM i momencie 93 Nm, która może pracować również na etanolu.
Fiat Mobi
Mimo dość offroadowej stylizacji Fiat Mobi posiada napęd wyłącznie na koła przednie. Moment obrotowy jest przekazywany za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach.
Osiągi Fiata Mobi nie powalają, bo i powalać nie mogą. Samochód przyśpiesza do 100 km/h w 14,3 s oraz może się rozpędzić do 153 km/h. Masa auta to tylko 900 kg.
Standardowe wyposażenie stanową 13-calowe koła z oponami 165/70 oraz plastikowe osłony błotników i relingi.
Fiata Mobi nie zobaczymy w europejskich salonach.