Fiat wyprodukował w ubiegłym roku w zakładzie w Tychach 348 503 samochody, w tym samochodów marki Fiat, Abarth i Lancia - 293 890 szt. Pozostałe to produkowany na zlecenie Forda model Ka.
Produkcja Lancii Ypsilon
Największy poziom osiągnęła produkcja Fiata 500 - 144 089 sztuk. Fiata Pandy Classic, którego produkcja zakończyła się definitywnie w grudniu, co doprowadziło do zwolnienia 1500 osób, wyprodukowano 94 002 egzemplarze. W mniejszych ilościach powstała Lancia Ypsilon (48 524 auta) i sportowy Abarth 500 (7 275 sztuk).
Produkcja Lancii Ypsilon
Poziom ten stawia Fiat Auto Poland zdecydowanie na pierwszym miejscu wśród producentów samochodów w Polsce. Jest to również największa fabryka w Grupie Fiata w Europie. W ostatnich pięciu latach w tyskim zakładzie Fiata została uruchomiona produkcja czterech nowych modeli samochodów: Fiat 500, Abarth 500, Ford Ka i Lancia Ypsilon.
Produkcja Fiata 500
Niestety, z końcem roku utracono produkcję Fiata Pandy, co oznacza, że w przyszłym roku spadek produkcji sięgnąć może 100 tys. samochodów. Oficjalnym powodem wycofania tego modelu była konieczność dostosowania Pandy do nowych zasad homologacji samochodów (ostrzejsze normy dotyczące ochrony pieszych, które wymagały zmodyfikowania... zderzaka i maski). Prawdziwym powodem była zapewne słaba sprzedaż nowej, produkowanej we Włoszech Pandy, która była znacznie droższa od starszej "polskiej" generacji.
Produkcja Lancii Ypsilon
Zakład w Tychach zalicza się do najlepszych w światowym przemyśle samochodowym (szczyci się certyfikatem SILVER LEVEL i posiada prawo do prestiżowego tytułu przedsiębiorstw „World Class Manufacturing", tj. posiadających i stosujących najlepsze i najskuteczniejsze metody zarządzania systemem produkcyjnym w skali światowej - otrzymanym od zagranicznych audytorów).
Produkcja Lancii Ypsilon
Po zakończeniu procesu restrukturyzacji (wspomniane zwolnienie 1500 osób związane z zakończeniem produkcji Pandy), tyski zakład pozostanie jednym z największych pracodawców w regionie z zatrudnieniem na poziomie ok. 3400 pracowników.
Eksport stanowił aż 98,2 proc. wyprodukowanych w 2012 roku samochodów marek Fiat, Abarth i Lancia. Oznacza to, że 288 626 szt. samochodów trafiło na rynki 65 krajów świata. Największym odbiorcą były oczywiście Włochy, do których wyeksportowano 139 308 samochodów. Eksport na pozostałe rynki był już znacznie niższych. Do Anglii trafiły 38 253 samochody, do Niemiec - 27 030, a do Francji - 22 920. Do innych krajów wysłano mniej niż 10 tysięcy samochodów.