W cieniu salonów samochodowych w Los Angeles i Tokio odbyła się jeszcze jedna podobna impreza - Guangzhou Auto Show. I chociaż nie dorównuje ona prestiżem pozostałym wystawom, to ze względu na potężny chiński rynek, producenci nie traktują jej po macoszemu.
To właśnie w Guangzhgou Fiat zaprezentował bardzo ciekawy kompaktowy model o nazwie Ottimo.
Trzeba przyznać, że generalnie strategia Fiata jest trudna do zrozumienia. Sergio Marchionne do minimum ograniczył rozwój europejskiego oddziału koncernu. W salonach Fiata nowości jest jak na lekarstwo (właściwie jedyny nowy pojazd to 500L), nic więc dziwnego, że klienci odwrócili się od Fiata plecami, a sprzedaż gwałtownie spadła. Obecnie w Europie więcej samochodów sprzedają niemieccy producenci segmentu premium niż Fiat, który przez lata budował swoją pozycję na niedrogich samochodach, na które stać było większość Europejczyków.
Fiat Ottimo
Włosi zarabiają za to na rynku amerykańskim, oczywiście za sprawą przejętego Chryslera, który błyskawicznie wyszedł na prostą po kryzysie, oraz próbują podbijać chiński rynek. Jakiś czas temu Fiat zaprezentował w Chinach sedana Viaggio, który technicznie oparty był na Dodge'u Dart, otrzymał jednak zmienioną stylistykę. Ciekawostkę natomiast stanowi fakt, że Dart zbudowany jest na płycie podłogowej... Alfy Romeo Giulietta.
Fiat Ottimo
Viaggio nie trafił do Europy, chociaż nie jest powiedziane, że nie spotkałby się z uznaniem klientów. I prawdopodobnie podobny los spotka Ottimo, czyli wersję hatchback Viagio. A szkoda, bo o ile Europejczycy średnio poważają kompaktowe sedany, to inaczej jest z hatchbackami, a nowy model mógłby z powodzeniem zastąpić leciwe Bravo. Ten ostatni model w sprzedaży znajduje się już ponad 6 lat, czyli powiniwn się szykować na emeryturę...
Fiat Ottimo
Na razie Fiat oficjalnie nie wypowiada się o wprowadzeniu Ottimo do Europy. Samochód ma być produkowany w Chinach, w tej samej fabryce, co Viaggio. I ma nieco podratować sytuację Fiata w Chinach, bowiem Viaggio sprzedaje się w Państwie Środka poniżej oczekiwań...
Ottimo będzie napędzany tym samym silnikiem co Viaggio: benzynową jednostką o pojemności 1,4 l. Turbodoładowany motor zamówić będzie można w dwóch wariantach mocy: 120 KM i 150 KM. Standardowo jednostki sprzęgane są z pięciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Chińscy kierowcy mogą też zamówić auto z dwusprzęgłową, zautomatyzowaną przekładnią, która w nomenklaturze Fiata nosi nazwę DDCT.