W nocy czasu polskiego, na specjalnej konferencji prasowej w Auburn Hills (USA), prezes Fiata - Sergio Marchionne - spotkał się z 380 przedstawicielami motoryzacyjnych mediów.
Zarząd koncernu, który nosi obecnie nazwę Fiat Chrysler Automobiles, upublicznił swoje plany dotyczące lat 2014-2018. Jakie miejsce znajduje w nich wiodąca włoska mara - Fiat?
Fiat 500L
Marchionne potwierdził, że w czasie październikowego salonu motoryzacyjnego w Paryżu firma zaprezentuje kolejny model z rozszerzanej właśnie gamy Fiata 500. Auto o nazwie Fiat 500X z konstrukcyjnego punktu widzenia będzie bratem bliźniakiem nowego Jeepa Renegade. Crossover trafić ma na rynek w pierwszej połowie przyszłego roku.
Fiat Viaggio
Niejasną w dalszym ciągu pozostaje przyszłość starzejącego się modelu Bravo. Na przyszły rok Fiat zaplanował europejską premierę "kompaktowego pojazdu z nadwoziem typu sedan". Szczegóły dotyczące nowego auta trzymane są w tajemnicy, ale zapowiedź poszerzenia oferty o kompaktowego sedana sugeruje, że na Stary Kontynent trafi po prostu zmodernizowany, wytwarzany obecnie w Chinach, Fiat Viaggio - czyli techniczny brat bliźniak amerykańskiego Dodge'a Dart.
Premiera kompaktowego hatchbacka, który - najprawdopodobniej zastąpi w ofercie model Bravo - zaplanowana została na 2016 rok. Wtedy również pojawić ma się kompaktowy Fiat z nadwoziem kombi.
W 2016 roku w Europie pojawi się też nowy Fiat segmentu B. Auto zastąpi w ofercie włoskiego producenta podstarzały model Punto, którego korzenie sięgają 2005 roku. W 2017 roku ofertę włoskiej marki wzbogaci również kolejny kompaktowy crossover. Marchionne potwierdził również, że następca obecnie produkowanej Pandy trafi na rynek w 2018 roku.
Wszystko wskazuje również na to, że do gamy modelowej Fiata dołączy też kolejny - po nowej Alfie Romeo Spider, która zadebiutować ma w najbliższym czasie - klon Mazdy MX-5. Niewykluczone, że dwumiejscowe cabrio trafi na europejskie rynki już w przyszłym roku.