Nowy model w ofercie Fiata to ostatnio nietypowe wydarzenie. Tym razem Włosi wprowadzają do salonów nowe odmiany modeli 500 X i 500 L sygnowane przydomkiem Sport. Na szczęście, to coś więcej niż tylko pakiet sportowych dodatków!
Fiat 500 X Sport
Fiat 500 X Sport to m.in. dedykowane do tego modelu lakiery (np. zarezerwowany dla tej wersji czerwony Seduzione), inna końcówka wydechu, zmodernizowany tylny zderzak czy reflektory Full LED.
Wnętrze odznacza się czarną deską rozdzielczą (wraz z przednimi słupkami), inną grafikę cyfrowych wyświetlaczy czy skórzaną, podciętą u dołu, kierownicą.
Fiat 500 X Sport
Tym razem do pracy wzięli się jednak również konstruktorzy. W stosunku do odmian Urban czy Cross auto otrzymało zmodernizowane zawieszenie z niższym o aż o 13 mm prześwitem. Inne są też nastawy układu kierowniczego.
O sportowych zapędach świadczy również lista opcji, na której znajdziemy aluminiowe obręcze o średnicy – uwaga – 19 cali! Zdaniem Włochów zmiany nastawów zawieszenia zredukowały podsterowność o 26 proc!
Fiat 500 X Sport oferowany będzie wyłącznie z topowym silnikiem – czterocylindrowym, benzynowym, 1.3 l FireFly. Jednostka generująca 150 KM łączona ma być standardowo z dwusprzęgłową, zautomatyzowaną, skrzynią biegów. Moc trafiać będzie oczywiście na koła przedniej osi.
Fiat 500 X Sport
Wraz z nową 500X Sport debiutuje też nowy 500X Lounge - wersja z bogatym wyposażeniem – oraz 500 L Sport. Tę wyróżniają m.in. dwukolorowe nadwozie, matowe, czarne 17-calowe, felgi aluminiowe oraz obudowy lusterek bocznych i obramowanie tylnych świateł wykonane w kolorze szczotkowanego tytanu. Standardowe wyposażenie obejmuje: tempomat, czujniki parkowania tylne, klimatyzację, czujniki zmierzchu i deszczu. Rozrywkę i informację zapewnia system Uconnect HD LIVE z 7" ekranem dotykowym i cyfrowym radiem DAB, kompatybilny z Apple CarPlay i Android AutoTM.
Fiat nie podał jeszcze pełnej specyfikacji (dane techniczne, osiągi) nowych modeli. Na ceny poczekać musimy do października.