Fiat nie należy do producentów, którzy zasypują rynek nowościami. Przeciwnie, gama modelowa jest systematycznie ograniczana, a włoski producent wycofuje się z kolejnych segmentów rynkowych.
Fiat nie ma już swojego przedstawiciela m.in. w segmencie B (a przecież Punto przez lata notowało naprawdę dobrą sprzedaż) ani segmencie C (po tym, jak zakończono produkcję Bravy).
Fiat 500L
]Dziś sprzedaż włoskiej marki, którą przed całkowitym upadkiem uratowało połączenie z Chryslerem, opiera się na produkowanym od 12 lat Fiacie 500 i jego niewiele młodszych modelach pokrewnych - minivanie 500L i dzielącym rozwiązania techniczne z Jeepem Renegade crossoverem 500X.
Włosi właśnie policzyli, że od premiery Fiata 500, co nastąpiło w 2007 roku, na rynek trafiły trzy miliony samochodów rodziny 500. Jubileuszowe auto to kabriolet 500C Star.
Fiat 500X
Oczywiście zdecydowaną większość z tych trzech milionów samochodów stanowi Fiat 500, który do początku tego roku znalazł 2,2 mln nabywców. Na Fiata 500X, który na rynek trafił w 2014 roku i Fiata 500L, który debiutował w 2012 roku, przypadło więc łącznie tylko 800 tys. samochodów.
Jaka będzie przyszłość Fiata? Pod koniec maja pojawiły się informacje, że Włosi chcieliby się połączyć z Renault (a przypomnijmy, że francuski producent jest połączony aliansem z japońskimi firmami - Nissanem i Mitsubishi). Zaskakująco niedługo później ogłoszono, że pomysł fuzji upadł, głównie na skutek obiekcji francuskiego rządu., który będąc znaczącym udziałowcem Renault, obawiał się utraty wpływu na markę.
Obecnie od czasu do czasu pojawią się nieoficjalne doniesienia, że rozmowy są kontynuowane.
Rodzina Fiata 500 na wideo:
Trzy miliony Fiatów 500, 500L i 500X - GALERIA ZDJĘĆ