Po czterech latach od wprowadzenia na rynek Fiat zmodernizował model 500X. Zmian jest sporo, a lifting nadwozia jest najmniejszą z nich.
Fiat 500X
Samochód otrzymał zmieniony przedni pas (ze światłami, które w całości mogą wykonane w technologii LED), nowe są zderzaki i osłona chłodnicy. Z tyłu zmieniono jedynie wygląd świateł zespolonych.
Do znanych już wersji stylistycznych Cross i City Cross dołączy Urban.
Fiat 500X
Znacznie więcej zmian znajdziemy we wnętrzu, gdzie pojawiła się nowa deska rozdzielcza z nowym panelem zegarów, na środku którego umieszczony 3,5-calowy wyświetlacz. Ekran systemu infotainment, ma teraz 7-cali, a sam system został zmodernizowany, m.in. posiadł możliwość integracji ze smartfonami za pomocą interfejsów Apple CarPlay i Android Auto.
Fiat 500X
Znacznie wzrosła liczba systemów bezpieczeństwa dostępnych w Fiacie 500X. Warto zwrócić uwagę, że standardowym wyposażeniem stały się system rozpoznawania znaków drogowych oraz ostrzegania przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu. Ciekawe wyposażenie opcjonalne to m.in. adaptacyjny tempomat czy system awaryjnego hamowania.
Fiat 500X
Najwięcej zmian znajdziemy pod maską. Z oferty znikają benzynowe, wolnossące silniki 1.4 MultiAir i zostają zastąpione przez dwie doładowane nowości: trzycylindrowy silnik 1.0 (120 KM i 190 Nm) oraz czterocylindrowy 1.3 (150 KM i 270 Nm). Oba silniki napędzają wyłącznie koła przednie, przy czym jednostka 1.0 dostępna jest tylko ze skrzynią manualną, a 1.3 - ze skrzynią manualną lub dwusprzęgłową, zautomatyzowaną o sześciu przełożeniach.
Fiat 500X
Ciekawostkę stanowi fakt, że w ofercie ostał się wolnossący silnik 1.6 E-Torq o mocy 110 KM (tylko skrzynia manualna i napęd na przód), który został jednak poddany modernizacji, by spełnić normę emisji spalin Euro 6d-Temp. Wszystkie silniki benzynowe posiadają filtr cząstek stałych.
Zaskakiwać może również fakt zachowania szerokiej gamy silników wysokoprężnych. Europa zdecydowanie odchodzi od silników Diesla, ale Włochy są w tej kwestii wyjątkiem (tam wciąż diesle są chętniej kupowane niż silniki benzynowe) i może stąd taka decyzja.
Fiat 500X
Fiat 500X po modernizacji będzie więc nadal dostępny z silnikami Multijet II o pojemności 1.3 (95 KM), 1.6 (120 KM) i 2.0 (150 KM). Ta ostatnia jednostka łączona jest z dwusprzęgłową przekładnią o dziewięciu przełożeniach i napędza wszystkie koła. Słabsze silniki montowane są w samochodach z napędem na koła przednie, przy czym silnik 1.6 może współpracować z automatyczną skrzynią biegów.
Wszystkie silniki wysokoprężne będą posiadały nie tylko filtr cząstek stałych, ale również katalizator SCR (selektywnej redukcji katalitycznej), którego zadaniem jest redukowanie poziomu tlenków azotu. Katalizator ten działa w oparciu o czynnik AdBlue, wymagane jest więc jego dolewanie.