Polacy wciąż czują sentyment do Fiata. Wprowadzenie zaledwie jednego nowego modelu, Tipo, podwoiło sprzedaż samochodów włoskiego koncernu na polskim rynku.
Fiat Tipo
Pierwsze półrocze tego roku w stosunku do ubiegłorocznego było dla Fiata lepsze o 72 procent! To największy wzrost ze wszystkich marek dostępnych w Polsce, chociaż umówmy się - baza wyjściowa była bardzo niska. Wzrost sprzedaży o 72 proc. oznacza, że udział Fata w polskim rynku wzrósł z 2,1 do 3,1 proc.
W ciągu sześciu miesięcy Fiat sprzedał 7425 samochodów, to jest więcej niż w całym roku ubiegłym, kiedy to nabywców znalazło 7344 aut. A to wszystko dzięki wprowadzeniu na rynek rodziny Fiata Tipo. Przypomnijmy, że model debiutował jako sedan, ale obecnie oferta obejmuje również 5-drzwiowego hatchbacka oraz kombi (SW).
Fiat Tipo
Dzięki atrakcyjnie skalkulowanym cenom Fiat Tipo jest obecnie lokomotywą włoskiej marki - jego sprzedaż stanowi aż 60 proc. całościowej sprzedaży Fiata w Polsce! To oznacza, że na 10 sprzedanych Fiatów aż 6 to Tipo. Daleko w tyle znajduje się rodzina modelu 500 (500, 500L i 500X), z 23-procentowym udziałem.
Na wszystkie pozostałe modele (m.in. Punto, Panda czy 124) przypadło więc zaledwie 17 proc. udziału.
Ceny Fiata Tipo zaczynają się od 44 900 zł za auto z klimatyzacją manualną, radiem UConnect z USB, centralnym zamkiem i elektrycznie sterowanymi szybami. Największym minusem tej wersji są tylko dwie poduszki powietrzne. Powiedzmy sobie szczerze, że w dzisiejszych czasach oszczędzanie na bezpieczeństwie po prostu nie przystoi.