Specjaliści z Euro NCAP sprawdzili kolejne pojazdy, które debiutują właśnie w europejskich salonach.
Tym razem testom zderzeniowym poddano: Fiata 500X, Mazdę2, Renault Espace i Suzuki Vitarę. Czy obyło się bez niespodzianek?
Zdecydowanym zwycięzcą tej serii prób została nowa Vitara. Suzuki otrzymało maksymalny wynik 5 gwiazdek. Za ochronę dorosłych pasażerów przyznano autu aż 89 proc. punktów. Wysoko – na 85 proc. – oceniono też poziom ochrony dzieci. W kategorii ochrony pieszych samochód uzyskał ocenę 76 proc. Za systemy wspomagające bezpieczeństwo przyznano mu 75 punktów procentowych.
Renault Espace
Wynik testów zderzeniowych przypadnie też do gustu klientom Renault. Nowe Espace również otrzymało maksymalną ogólną notę – pięciu gwiazdek. Bezpieczeństwo dorosłych oceniono na 82 proc. Za ochronę dzieci przyznano autu aż 89 punktów procentowych. Poziom ochrony pieszych to 70 proc. Za systemy wspomagające bezpieczeństwo auto otrzymało 80 punktów procentowych.
Nieco gorzej poradziły sobie z testami Fiat 500X i Mazda 2. Oba auta oceniono na cztery z pięciu gwiazdek. W każdym przypadku brak piątej gwiazdki to głównie wynik przeciętnego wyposażenia w systemy wspomagające bezpieczeństwo. Każdy z samochodów otrzymał w tej kategorii zaledwie 64 punkty na 100. Taki sam wynik – 86 punktów procentowych – Mazda 2 i Fiat 500X otrzymały w kategorii ochrony dorosłych pasażerów.
Fiat 500X
Z zabezpieczeniem przed skutkami wypadku przewożonych dzieci lepiej poradził sobie Fiat. Auto uzyskało wynik 85 proc. Mazda otrzymała w tej kategorii 78 proc punktów. Samochód z Kraju Kwitnącej Wiśni może się jednak pochwalić wyższym poziomem ochrony pieszych. Mazdzie 2 przyznano w tej kategorii 84 punkty procentowe – auto z Włoch ocenione zostało na 74 punkty.