chceauto.pl
x

Fiat Stilo I 1.8 16v 133 KM

Fiat Stilo I 1.8 16v 133 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2005
Średnia cena
10 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1747 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
133 KM
0-100 km/h
9.9 s.
V max
202 km/h

KOSZTY

Spalanie
8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
51 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
104 na 104 sklasyfikowanych
Awaryjność
31.8%
Średni przebieg
94 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
305 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
9.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
25 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.9 s.
Prędkość maksymalna
184 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Fiat Stilo I 1.8 16v 133 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Fiat Stilo I 1.8 16v 133 KMFiat Stilo I 1.8 16v 133 KMFiat Stilo I 1.8 16v 133 KMFiat Stilo I 1.8 16v 133 KMFiat Stilo I 1.8 16v 133 KMFiat Stilo I 1.8 16v 133 KM

Fiat Stilo I 1.8 16v 133 KM

Stilo trafiło do sprzedaży w 2002 roku i miało zagrozić pozycji Golfa.

Początkowo wydawało się, że auto faktycznie ma na to spore szanse. Samochód zaprojektowano od podstaw i wyposażono w nowoczesne jednostki napędowe, również stylistyka nie budziła zastrzeżeń.

Niestety, model przetrwał w ofercie zaledwie sześć lat. Dlaczego Stilo nie podbiło serc europejskich klientów?

Powód był prosty - chodziło o pieniądze. W porównaniu do niemieckiej czy francuskiej konkurencji, podstawowe modele Stilo mogły się pochwalić rewelacyjnym poziomem wyposażenia. W momencie debiutu wszystkie egzemplarze wyposażone były m.in. w sześć poduszek powietrznych, systemy ABS i ESP a także klimatyzację i niezły system audio z odtwarzaczem CD. Niestety - dodatkowe pozycje z listy wyposażenia standardowego wywindowały cenę auta. Przez dłuższy czas w Polsce, za nowego Stilo zapłacić trzeba było więcej niż np za Toyotę Corollę, która zdecydowanie wolniej traciła na wartości. Taka polityka cenowa skutecznie odstraszała klientów.

Ostatecznie produkcję Stilo zakończono w 2006 roku, do 2008 przetrwało Stilo Multiwagon (kombi). Wcześniej, w 2004 roku samochód poddano liftingowi (zmieniły się m.in silniki).

Auto oferowane było z bogatą paletą jednostek napędowych. Oprócz podstawowej, o pojemności zaledwie 1,2 l. i mocy 80 KM wszystkie radzą sobie z autem dość dobrze. Do spokojnej, codziennej eksploatacji wystarczy montowany od 2004 roku silnik 1,4 l. rozwijający moc 95 KM. Dobrą dynamikę zapewnia znany z wcześniejszych modeli (Bravo/Brava/Marea/Siena) 1,6 litrowy motor o mocy 103 KM. Trzeba jednak wiedzieć, że fiatowskie silniki benzynowe lubią konsumować duże ilości oleju.

Dobrą opinią cieszą się dynamiczne, oszczędne i stosunkowo trwałe jednostki wysokoprężne z rodziny JTD i – nowsze – Multijet. W przypadku Diesli najważniejszą kwestią jest zweryfikowanie przebiegu konkretnego egzemplarza – naprawa układu wtryskowego czy turbosprężarki rzadko kiedy zamknie się w kwocie 2 tys. zł

Do typowych usterek zaliczyć można pękające sprężyny przednich kolumn McPhersona – fabryczne mają bardzo kiepską jakość (wada materiałowa do ok 2004 roku), wymiana jednej sztuki to koszt ok. 400 zł. Dość szybko poddają się też łączniki stabilizatorów (uwaga na niskie zawieszenie), w wielu egzemplarzach stukają przekładnie kierownicze.

Najwięcej problemów sprawia rozbudowany układ elektryczny. Komputer często informuje kierowcę o błędach (w większości przypadków uzdrawia się sam), przestaje działać centralny zamek, poluzowują się kostki napinaczy pasów bezpieczeństwa (błąd poduszek powietrznych). Układ elektryczny nie toleruje skoków napięcia (pojawiają się błędy), więc warto od czasu do czasu przeczyścić klemy lub skontrolować stan akumulatora. Ponadto zdarzają się też uszkodzenia czujnika obecności pasażera (również błąd airbag). W pechowych egzemplarzach notorycznie przepalają się żarówki świateł mijania, których wymiana - zwłaszcza w nocy - wymaga niemal nadludzkich umiejętności.

Kierowcy ceniący sobie spokój powinni też unikać produkowanego do 2005 roku silnika 1,6 16V (103 KM), w którym bardzo często dochodzi do uszkodzenia cewek zapłonowych (objawy to problemy z obrotami na biegu jałowym, „dziury” w mocy).

Stilo to propozycja dla kierowców, którzy cenią sobie dobre wyposażenie (również te z zakresu bezpieczeństwa) i nowoczesną konstrukcję. Relacja rocznika, poziomu wyposażenia i ceny, jest w tym przypadku bardzo dobra. Decydując się na ten samochód trzeba jednak pamiętać, że auto stosunkowo szybko traci na wartości, a instalacja elektryczna potrafi płatać różnego rodzaju figle. Z drugiej strony poważne usterki zdarzają się raczej rzadko, a większość tych sygnalizowanych przez komputer, ma przeważnie jedynie „chwilowy” charakter.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2011-12-14

Wersje

Fiat Stilo - nowocześnie i bogato2011-12-04Największe sprzedażowe wpadki. Będziesz w szoku!2013-10-04TUV 2014. Tych aut raczej unikaj!2013-12-09

Fiat Stilo CRASHTEST

Fiat Stilo - AKCJE NAWROTOWE

2007-04-19W niektórych egzemplarzach modelu Stilo może dojść do pęknięcia sprężyn przedniego zawieszenia co może spowodować przebicie opony stwarzając zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego. Wada ujawnia się w wyniku korozji sprężyn przedniego zawieszenia i dotyczy wszystkich pojazdów od nr nadwozia 000001 do nr 644197, wyprodukowanych od czerwca 2001 r. do września 2006 r. we Włoszech.

Fiat Stilo I 1.8 16v 133 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Ford Focus

Ford Focus

2.0 16V 130 KM benzyna2005hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C4

Citroen C4

2.0i 16V 138 KM benzyna2005hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Megane

Renault Megane

2.0 136 KM benzyna2005hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność
Chevrolet Lacetti

Chevrolet Lacetti

1.8 122 KM benzyna2005hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Astra

Opel Astra

1.8 16V 125 KM benzyna2005hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 1

BMW 1

18i 129 KM benzyna2005hatchback 5drręcznatylny
cena średnia 16 000 zł
OCENY
Dostępność

Fiat Stilo I 1.8 16v 133 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS