Fiat zaprezentował dziś w Genewie nowe wersje nadwoziowe modelu Tipo – hatchback i station wagon.
Produkowany w Turcji samochód zastąpił w cennikach włoskiego producenta popularne Bravo. Do tej pory auto oferowane było jednak wyłącznie jako sedan.
Fiat Tipo hatchback
Wszystkie modele mają wspólne rozwiązania konstrukcyjne. Oznacza to np., że niezależnie do wersji nadwoziowej, w tylnym zawieszeniu znajdziemy klasyczną belkę skrętną (z przodu zastosowano kolumny McPhersona).
Nowy hatchback ma 4,37 m długości, 1,79 m szerokości i 1,5 m wysokości. Dzięki spójnej stylistyce nawiązującej nieco do produktów Alfy Romeo samochód może się podobać. Bagażnik hatchbacka ma pojemność 440 l.
Fiat Tipo station wagon
Kombi, czyli – w nomenklaturze Fiata – Station Wagon – jest aż o 20 cm dłuższe od hatchbacka. Karoseria mierzy dokładnie 4,57 m długości. Bagażnik pomieści pakunki o pojemności do 550 l (w sedanie zmieścimy do 520 l). Dzięki dzielonym oparciom kanapy (w stosunku 40:60), w aucie przewozić można przedmioty o długości do 1,8 m.
Klienci będę mieli do wyboru bogatą ofertę jednostek napędowych. Są wśród nich wolnossące silniki benzynowe 1,4 l (95 KM) i 1,6 l (110 KM) oraz doładowana jednostka 1,4 T-Jet oferująca 120 KM. Producent zapowiada wersje fabrycznie przystosowane do LPG.
Fiat Tipo station wagon
Dla zwolenników diesli przewidziano motory 1,3 l (95 KM) i 1,6 l (120 KM) z popularnej i cenionej serii Multijet 2.
Standardowym wyposażeniem będzie m.in. manualna klimatyzacja i system rozrywki UconnectTM z 7-calowym, dotykowym wyświetlaczem. Oferuje on m.in. złącza AUX i USB, głośnomówiący zestaw Bluetooth, czytnik wiadomości tekstowych i funkcję rozpoznawania mowy.