Fabryka Stellantisa w Hordain we Francji będzie wkrótce produkować średniej wielkości samochód dostawczy oraz nowego minivana marki Fiat. Oba występować też mają w wersji elektrycznej.
Silniki spalinowe będą napędzane olejem napędowym, w zestawieniu z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Samochód dostawczy będzie dostępny w trzech wersjach: van, kombi i kabina z platformą pod zabudowę. Oba pojazdy są oparte na platformie EMP2, której modułowy charakter umożliwia zaspokojenie specyficznych potrzeb poszczególnych grup klientów, poprzez dostosowanie jej do bardzo różnych modeli i segmentów. Z tej samej architektury korzystają już dzisiaj:
Peugeot Expert i Traveller, Citroën Jumpy i Spacetourer, Opel/Vauxhall Vivaro i Zafira Life.
Oznacza to, że do francuskiej fabryki powraca włoska marka, która stworzyła tam takie modele, jak Fiata Ulysse, produkowanego w latach 1994-2002 oraz Fiata Scudo, samochód dostawczy, produkowany w latach 1996-2016.
Dwa nowe modele będą nosić nazwy: Fiat Ulysse i Fiat Professional Scudo. Wzbogacą one ofertę marek z Turynu i będą stanowić kolejny krok w strategii elektryfikacji, zapewniając zeroemisyjne rozwiązanie skierowane do dużych rodzin, rynku pojazdów rekreacyjnych, transportu z kierowcą, profesjonalistów i firm wykonujących zabudowę.
Na głównych rynkach zamówienia na Fiata Professional Scudo będzie można składać na przełomie roku 2021 i roku 2022, natomiast Fiat Ulysse będzie dostępny w pierwszym kwartale roku 2022.
Do 2030 roku samochody niskoemisyjne Stellantis będą stanowiły ponad 70 procent sprzedaży w Europie i ponad 40 procent w USA, a inwestycje grupy w elektryfikację i rozwój oprogramowania do 2025 roku wyniosą ponad 30 mld euro.