Fiat robi wymowny ukłon w stronę polskich klientów. Do salonów trafia właśnie Tipo wyposażone w fabryczną instalację gazową.
Samochód z LPG oferowany jest w dwóch wersjach – jako pięciodrzwiowy hatchback lub kombi (station wagon). Instalację gazową zamówić można do silnika 1,4 l T-JET o mocy 120 KM niezależnie od wybranego poziomu wyposażenia pojazdu. Dopłata do odmiany napędzanej gazem płynnym wynosi 3500 zł.
Producent deklaruje, że zwrot kosztów związanych z instalacją LPG nastąpi po 31 miesiącach jeśli auto przejeżdża miesięcznie dystans 1000 km. Przy przebiegach rzędu 1500 km inwestycja zwróci się już po 20 miesiącach. Koszt eksploatacji Fiata Tipo na gazie jest niższy w porównaniu z benzyną o 114 zł na każde 1000 przejechanych kilometrów.
Fiat Tipo
Dzięki fabrycznemu „wystrojeniu” instalacji osiągi Tipo LPG nie odbiegają od wersji benzynowej. Auto osiągać ma setkę w 10,1 s od startu i rozpędzać się do prędkości maksymalnej 200 km/h. Średnie zużycie LPG to zdaniem producenta 8,3 l (11,4 w warunkach eksploatacji miejskiej).
Przycisk wyboru trybu zasilania benzyna/LPG umieszczony został w środkowym zespole elementów sterowania. Wyświetlacz w zestawie wskaźników wskazuje wybrany tryb zasilania i poziom paliwa LPG w zbiorniku. Samochód wyposażony jest w zbiornik o walcowatym kształcie (ciśnieniowy), umieszczony we wnęce przewidzianej dla koła zamachowego. Cały układ jest sterowany poprzez odpowiednie przekaźniki znajdujące się w skrzynce bezpieczników w komorze silnika - obwody zasilania centralki i poszczególnych elementów systemu (czujniki i siłowniki) zabezpieczone są odpowiednimi bezpiecznikami w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.
Tipo w wersji „LPG” można już zamawiać u dealerów Fiata.