Ford jest mistrzem w profanowaniu kultowych nazw. Cały proceder zaczął się od Mustanga Mach-E, czyli elektrycznego SUV-a, kontynuowany był w Pumie, ale chyba najwięcej kontrowersji wywoła w przypadku Capri. Co ma wspólnego duży, pięciodrzwiowy elektryczny SUV z lekkim i zwinnym dwudrzwiowym, coupe? To wie na pewno jakaś mądra głowa w Fordzie.
- Ford Capri. Nadwozie
- Ford Capri. Wnętrze
- Ford Capri. Silniki
- Ford Capri. Ceny
Ford Capri. Nadwozie
Ford Capri został zbudowany, podobnie jak Explorer, na bazie opracowanej przez Volkswagena platformy dla samochodów elektrycznych o nazwie MEB, tej samej, na której powstają m.in. Volkswageny ID.3, ID.4 i ID.5, Skoda Enyaq czy Audi Q4 e-tron.
Stylistycznie auto jest jednak własną konstrukcją Forda. Samochód ma 463,4 cm długości przy rozstawie osi wynoszącym niemal 277 cm. Szerokość nadwozia wynosi 187 cm, a wysokość - niespełna 163 cm. Pojemność bagażnika to 572 litry, po złożeniu tylnej kanapy Capri można przewieźć nawet 1510 litrów bagażu.
Ford Capri
Tym samym Capri będzie pozycjonowany poniżej Mustanga Mach-e, który jest o 8 cm dłuższy.
Ford Capri. Wnętrze
Kabina Forda Capri, jak na auto elektryczne przystało, jest cyfrowa i ascetyczna. Dominuje w niej umieszczony pionowo 15-calowy ekran systemu infotainment, którego kąt nachylenia można regulować, by uniknąć odbić światła. Pod ekran znajdziemy kilka dotykowych przycisków-skrótów. Przełączników fizycznych praktycznie nie ma.
Ford Capri
Uważny obserwator zorientuje się, że dźwignia kierunkowskazów, panel sterowania światłami i szybami znajdziemy... w Volkswagenach.
Ford Capri. Silniki
Na początek Ford Capri będzie dostępny w dwóch wersjach napędowych. Bazowa ma silnik elektryczny o mocy 286 KM, który napędza tylne koła i czerpie energię z baterii o pojemności 77 kWh. Mocniejsza ma dwa silniki o łącznej mocy 340 KM, napęd na cztery koła i akumulator o pojemności 79 kWh.
Ford Capri
Zasięgi wg WLTP to odpowiednio 590 i 627 km. To oczywiście bajka, bo zużycie energii musiałoby wynosić około 13 kWh/100 km, a powinniśmy oczekiwać raczej 18 kWh/100 km i to przy spokojnej jeździe, wówczas zasięg będzie przekraczał nieco 400 km.
Osiągi są dobre. 286-konny Ford Capri ma rozpędzać się do 100 km/h w 6,4 s, a czteronapędowa - w 5,3 s. Prędkość maksymalna obu wersji jest ograniczona do 180 km/h.
Ford Capri
Maksymalna moc ładowania akumulatora 77 kWh to 135 kW, a 79 kWh - 185 KM. Jednak krzywe ładowania są takie, że obie baterie w zakresie 10 - 80 proc naładujemy w pół godziny, oczywiście w sprzyjających warunkach.
W przyszłym roku gama zostanie poszerzona o Capri zostanie poszerzona o wersję tylnonapędową z silnikiem o mocy 170 KM i baterią... 52 kWh. Osiągi nie są jeszcze znane, ale zasięg realny zapewne będzie wynosił najwyżej 300 km.
Ford Capri
Ford Capri. Ceny
Dwie mocniejsze odmiany Forda Capri trafią do sprzedaży jeszcze w 2024 roku. Wersja 286-konna kosztuje od 219,5 tys. zł, a 340-konna - 239 500 zł. Ford Capri z silnikiem 170 KM i mniejszą baterią wejdzie na rynek w 2025 roku i ma kosztować od 199 500 zł.
Podane cen dotyczą wersji bazowej wyposażenia, która nazywa się po prostu Capri. Ponadto dostępna będzie wersja wyższa o nazwie Capri Premium.