Dobre wieści dla fanów Forda!
Na rozpoczynającym się już w tym tygodniu salonie we Frankfurcie amerykański producent zaprezentuje ciekawy pojazd o nazwie Evos.
Chociaż samochód to dopiero model koncepcyjny fani marki mogą mieć powody do radości. Rasowe, dwudrzwiowe coupe pozwala sądzić, że w ofercie popularnego producenta po raz kolejny znajdzie się „coupe dla ludu”.
Ponieważ utrzymany w języku stylistycznym kinetic design pojazd jest wyłącznie popisem designerów, Ford nie ujawnia żadnych danych technicznych auta – w takiej formie i tak nie trafi ono do produkcji. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można się jednak spodziewać, że stanowi ono zapowiedź kolejnej generacji Pumy lub nawet owianego legendą Capri.
Ford Puma miał być konkurencją dla Opla Tigry
Pierwsza (i jak do tej pory jedyna) generacja Forda Pumy produkowana była w latach 1997-2001. Zbudowane w oparciu o płytę podłogową Fiesty auto miało być konkurencją dla wielbionego przez kobiety Opla Tigry, ale nigdy nie zdobyło aż takiej popularności, co wpłynęło na szybkie zaniechanie produkcji. Do największych wad auta – podobnie jak w przypadku innych wiekowych Fordów, należy kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne. Słabą stroną jest również szybko zużywający się układ hamulcowy (ciągłe problemy z ręcznym) oraz zbyt słabe sprzęgło (1,7 l. 125 KM). Najtańsze Pumy z początku produkcji kupić dziś można już za 5 tys. zł. Za 7 tys. zł bez trudu powinniśmy znaleźć nieźle utrzymany egzemplarz.
Cougar powstał w oparciu o płytę podłogową Mondeo pierwszej generacji
Równolegle z niewielką Pumą w ofercie Forda znajdowało się również „dorosłe” coupe o nazwie Cougar. Produkowane w latach 1998-2002 auto zaskarbiło sobie wielu sympatyków stonowaną acz rzucającą się w oczy sylwetką i stosunkowo niewielkimi kosztami eksploatacji (oczywiście jeśli pominiemy zużycie paliwa). Te utrzymać można na rozsądnym poziomie z uwagi na to, że samochód zbudowany został na płycie podłogowej pierwszej serii Forda Mondeo (współdzieli z nim wiele elementów zawieszenia). Pierwsze roczniki Cougara kupić dziś można za ok. 10 tys. zł.
Jesteś zainteresowany kupnem Pumy lub Cougara? Koniecznie skorzystaj z naszego katalogu aut używanych. Znajdziesz w nim m.in. aktualne ceny, dane techniczne, osiągi a także opis najczęstszych usterek.
Cougar powstał na Mondeo MKII. Do wiadomości autora artykułu duża część elementów zawieszenia pochodzi z modelu ST200 (choćby amortyzatory, wahacze itd.). Do dziś jest modelem, który mimo podeszłego wieku zwraca uwagę. Niestety nie dorobił się następcy i ciężko znaleźć sobie inne tej wielkości sport-coupe w podobnej kasie i kosztach utrzymania (wiem bo chciałem zmienić swojego Cougara na coś nowszego). Auto jest naprawdę super...
Gdyby jeszcze miało napęd na tył jak M1/M3, Genesis Coupe , RX8, Mustang, Lexus IS-F, Mercedes C Coupe, Subaru BRZ/ Toyota FT86 to byłoby cudnie ....