chceauto.pl
x
Wróci legendarne Capri? A może Puma?

Wróci legendarne Capri? A może Puma?

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2011-09-11 Opinie
Dobre wieści dla fanów Forda!

Na rozpoczynającym się już w tym tygodniu salonie we Frankfurcie amerykański producent zaprezentuje ciekawy pojazd o nazwie Evos.

Chociaż samochód to dopiero model koncepcyjny fani marki mogą mieć powody do radości. Rasowe, dwudrzwiowe coupe pozwala sądzić, że w ofercie popularnego producenta po raz kolejny znajdzie się „coupe dla ludu”.

Ponieważ utrzymany w języku stylistycznym kinetic design pojazd jest wyłącznie popisem designerów, Ford nie ujawnia żadnych danych technicznych auta – w takiej formie i tak nie trafi ono do produkcji. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można się jednak spodziewać, że stanowi ono zapowiedź kolejnej generacji Pumy lub nawet owianego legendą Capri.

Ford Puma miał być konkurencją dla Opla Tigry
Ford Puma miał być konkurencją dla Opla Tigry
Pierwsza (i jak do tej pory jedyna) generacja Forda Pumy produkowana była w latach 1997-2001. Zbudowane w oparciu o płytę podłogową Fiesty auto miało być konkurencją dla wielbionego przez kobiety Opla Tigry, ale nigdy nie zdobyło aż takiej popularności, co wpłynęło na szybkie zaniechanie produkcji. Do największych wad auta – podobnie jak w przypadku innych wiekowych Fordów, należy kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne. Słabą stroną jest również szybko zużywający się układ hamulcowy (ciągłe problemy z ręcznym) oraz zbyt słabe sprzęgło (1,7 l. 125 KM). Najtańsze Pumy z początku produkcji kupić dziś można już za 5 tys. zł. Za 7 tys. zł bez trudu powinniśmy znaleźć nieźle utrzymany egzemplarz.

Cougar powstał w oparciu o płytę podłogową Mondeo pierwszej generacji
Cougar powstał w oparciu o płytę podłogową Mondeo pierwszej generacji
Równolegle z niewielką Pumą w ofercie Forda znajdowało się również „dorosłe” coupe o nazwie Cougar. Produkowane w latach 1998-2002 auto zaskarbiło sobie wielu sympatyków stonowaną acz rzucającą się w oczy sylwetką i stosunkowo niewielkimi kosztami eksploatacji (oczywiście jeśli pominiemy zużycie paliwa). Te utrzymać można na rozsądnym poziomie z uwagi na to, że samochód zbudowany został na płycie podłogowej pierwszej serii Forda Mondeo (współdzieli z nim wiele elementów zawieszenia). Pierwsze roczniki Cougara kupić dziś można za ok. 10 tys. zł.

Jesteś zainteresowany kupnem Pumy lub Cougara? Koniecznie skorzystaj z naszego katalogu aut używanych. Znajdziesz w nim m.in. aktualne ceny, dane techniczne, osiągi a także opis najczęstszych usterek.


Opinie i komentarze na temat artykułu

ef
14 września 2011
bardzo ładny tył:D
Konrad
14 września 2011
Cougar powstał na Mondeo MKII. Do wiadomości autora artykułu duża część elementów zawieszenia pochodzi z modelu ST200 (choćby amortyzatory, wahacze itd.). Do dziś jest modelem, który mimo podeszłego wieku zwraca uwagę. Niestety nie dorobił się następcy i ciężko znaleźć sobie inne tej wielkości sport-coupe w podobnej kasie i kosztach utrzymania (wiem bo chciałem zmienić swojego Cougara na coś nowszego). Auto jest naprawdę super...
IR
14 września 2011
Gdyby jeszcze miało napęd na tył jak M1/M3, Genesis Coupe , RX8, Mustang, Lexus IS-F, Mercedes C Coupe, Subaru BRZ/ Toyota FT86 to byłoby cudnie ....

Wróci legendarne Capri? A może Puma? - GALERIA ZDJĘĆ

Wróci legendarne Capri? A może Puma?Wróci legendarne Capri? A może Puma?Wróci legendarne Capri? A może Puma?

Zobacz także

Ford Capri już w Polsce. Jest drożej niż miało być

Ford Capri już w Polsce. Jest drożej niż miało być 2024-09-30

Ford uparcie prze w kierunku elektromobilności, zdając się ignorować to, co się dzieje na rynku. Co gorsza, wykorzystuje do tego naprawdę kultowe nazwy. Pierwszym elektrycznym modelem był Mustang Mach-e, potem Explorer, a teraz debiutuje Capri, które -...
Nowy Ford Puma 2024 - technologiczny lifting

Nowy Ford Puma 2024 - technologiczny lifting 2024-09-15

Ford Puma w obecnej formie zadebiutował w 2019 roku i ma niewiele wspólnego z produkowanym w latach 1997-2002 dwudrzwiowym coupe. Nowa Puma trafiła na rynek w trudnych czasach, gdy branża motoryzacyjna, i nie tylko rzecz jasna, mierzyła się z potężnym...
Ford Capri wrócił. To teraz elektryczny SUV

Ford Capri wrócił. To teraz elektryczny SUV 2024-07-10

Ford jest mistrzem w profanowaniu kultowych nazw. Cały proceder zaczął się od Mustanga Mach-E, czyli elektrycznego SUV-a, kontynuowany był w Pumie, ale chyba najwięcej kontrowersji wywoła w przypadku Capri. Co ma wspólnego duży, pięciodrzwiowy...
Ford Puma ST X 1.0 Powershift – niecodzienny przepis na hot hatch’a

Ford Puma ST X 1.0 Powershift – niecodzienny przepis na hot hatch’a 2024-07-01

Kto jeszcze pamięta czasy, gdy Ford Puma był niewielkim sportowym autem o aspiracjach rajdowych? „Zwykła” odmiana nowej Pumy zupełnie odbiega od tej historii, a jedynym, nieco naciąganym, podobieństwem jest kształt reflektorów. Jednak Ford nie...
Ford Puma po liftingu (2024). Polskie ceny

Ford Puma po liftingu (2024). Polskie ceny 2024-04-23

Ford Puma obecnej generacji jest na rynku od 2019 roku. W lutym 2024 roku, a więc niemal pięć lat po premierze, Ford zdecydował się... nie, nie na wprowadzenie nowej generacji, ale przeprowadzenie liftingu.
Ford Puma po liftingu

Ford Puma po liftingu 2024-02-16

Ford Puma obecnej generacji został zaprezentowany w połowie 2019 roku. Niemal pięć lat po premierze Ford zdecydował się poddać tego popularnego crossovera modernizacji. Co ciekawe, w większym stopniu dotknęła ona wnętrze niż nadwozie Pumy.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS