chceauto.pl
x
Ford Puma Gen-E. Nowość na baterie

Ford Puma Gen-E. Nowość na baterie

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2024-12-08

Ford popada w coraz większe tarapaty. Samochodów elektrycznych nikt nie chce kupować, co powoduje konieczność wstrzymywania produkcji i redukowania liczby zatrudnionych pracowników. Nie powstrzymuje to jednak amerykańskiego producenta od wprowadzania kolejnych modeli, na które nikt nie czeka. Tym razem padło na Pumę w wersji elektrycznej, która otrzymała nazwę Gen-E.

  1. Ford Puma Gen-E. Wygląd
  2. Ford Puma Gen-E. Napęd
  3. Ford Puma Gen-E. Ceny i premiera rynkowa

Ford Puma Gen-E. Wygląd

Ford Puma Gen-E to samochód, który wygląda niemal identycznie jak wersja spalinowa, jest więc crossoverem segmentu B. Tego typu samochody cieszą się dużym powodzeniem w Europie, również Puma należy do najchętniej kupowanych samochodów amerykańskiej marki.

Różnice wizualne sprowadzają się do innych felg oraz zabudowanego grilla na pasie przednim. Za nim skrywa się nie silnik, ale 43-litrowy tzw. frunk, czyli przedni schowek, który uzupełnia tylny bagażnik o dużej pojemności - 574 litrów.
Ford Puma Gen-E
Ford Puma Gen-E

Ford Puma Gen-E. Napęd

Ford Puma Gen-E jest dostępna tylko z jednym układem napędowym. Przy przedniej osi umieszczono silnik elektryczny generujący 168 KM i 290 Nm, dzięki któremu samochód rozpędza się do 100 km/h w równe 8 s i może osiągnąć prędkość 160 km/h.

Energia elektryczna przechowywana jest w akumulatorze o pojemności 43 kWh, a więc bardzo małej. Co prawda producent obiecuje zasięg nawet 376 w cyklu mieszanym, ale to wartość wg WLTP, więc realnie nie należy liczyć, że między ładowaniami uda się przejechać 300 km.
Ford Puma Gen-E
Ford Puma Gen-E
Uzupełnienie energii możliwe jest z maksymalną mocą 100 kW, w sprzyjających warunkach atmosferycznych ładowanie z 10 do 80 proc. pojemności baterii (później moc ładowania bardzo spada ze względu na konieczność ochrony akumulatora), ma trwać około 23 minut.

Ford Puma Gen-E. Ceny i premiera rynkowa

Ceny elektrycznej Pumy Gen-E rozpoczynają się w Polsce od 165 tys. zł za wersję podstawową Puma i od 175 tys. zł za wersję Premium. Jak na samochód elektryczny nie są to ceny wysokie, oczywiście dopóki nie zestawimy ich cenami Pumy spalinowej, którą można kupić już za 100 tys. zł, czyli 65 tys. taniej.
Ford Puma Gen-E
Ford Puma Gen-E
To najdobitniej pokazuje, zakup której wersji ma sens. I niewiele zmieni w tej sytuacji program Mój Elektryk, który zakłada dopłatę do zakupu w wysokości od 30 do 40 tys. zł.

Pumę Gen-E można już zamawiać, a pierwsze samochody pojawią się w salonach wiosną 2025 roku.

Ford Puma Gen-E. Nowość na baterie - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Puma Gen-E. Nowość na baterieFord Puma Gen-E. Nowość na baterieFord Puma Gen-E. Nowość na baterieFord Puma Gen-E. Nowość na baterieFord Puma Gen-E. Nowość na baterieFord Puma Gen-E. Nowość na baterieFord Puma Gen-E. Nowość na baterie

Zobacz także

Nowy Ford Puma 2024 - technologiczny lifting

Nowy Ford Puma 2024 - technologiczny lifting 2024-09-15

Ford Puma w obecnej formie zadebiutował w 2019 roku i ma niewiele wspólnego z produkowanym w latach 1997-2002 dwudrzwiowym coupe. Nowa Puma trafiła na rynek w trudnych czasach, gdy branża motoryzacyjna, i nie tylko rzecz jasna, mierzyła się z potężnym...
Ford Puma ST X 1.0 Powershift – niecodzienny przepis na hot hatch’a

Ford Puma ST X 1.0 Powershift – niecodzienny przepis na hot hatch’a 2024-07-01

Kto jeszcze pamięta czasy, gdy Ford Puma był niewielkim sportowym autem o aspiracjach rajdowych? „Zwykła” odmiana nowej Pumy zupełnie odbiega od tej historii, a jedynym, nieco naciąganym, podobieństwem jest kształt reflektorów. Jednak Ford nie...
Ford Puma po liftingu (2024). Polskie ceny

Ford Puma po liftingu (2024). Polskie ceny 2024-04-23

Ford Puma obecnej generacji jest na rynku od 2019 roku. W lutym 2024 roku, a więc niemal pięć lat po premierze, Ford zdecydował się... nie, nie na wprowadzenie nowej generacji, ale przeprowadzenie liftingu.
Ford Puma po liftingu

Ford Puma po liftingu 2024-02-16

Ford Puma obecnej generacji został zaprezentowany w połowie 2019 roku. Niemal pięć lat po premierze Ford zdecydował się poddać tego popularnego crossovera modernizacji. Co ciekawe, w większym stopniu dotknęła ona wnętrze niż nadwozie Pumy.
Test: Ford Puma ST-Line - powrót w nowej postaci

Test: Ford Puma ST-Line - powrót w nowej postaci 2023-11-10

Niemała część miłośników motoryzacji wciąż pamięta, jak wyglądał Ford Puma w pierwotnej formie – był to niewielki samochód coupe, który zadebiutował w roku 1997 i produkowano go przez 5 lat. Puma pierwszej generacji zyskała sporą...
Ford Puma ST z silnikiem... 1.0

Ford Puma ST z silnikiem... 1.0 2023-03-12

Ford wprowadza nowy silnik do modelu Puma ST. Pod maskę tego usportowionego pojazdu trafi, co brzmi na pewno śmiesznie, silnik 1.0 EcoBoost.ST to tradycyjne u Ford oznaczenie samochodów sportowych, napędzanych mocnymi silnikami. Do tej pory Puma ST...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS