Ford Puma obecnej generacji został zaprezentowany w połowie 2019 roku. Niemal pięć lat po premierze Ford zdecydował się poddać tego popularnego crossovera modernizacji. Co ciekawe, w większym stopniu dotknęła ona wnętrze niż nadwozie Pumy.
- Ford Puma po liftingu - nadwozie
- Ford Puma po liftingu - wnętrze
- Ford Puma po liftingu - systemy wsparcia kierowcy
- Ford Puma po liftingu - układy napędowe
Ford Puma po liftingu - nadwozie
Zmiany wyglądu Forda Pumy ograniczono do minimum. Uważny obserwator dostrzeże zmieniony wzór świateł, nowy jest również przedni zderzak. Nowością są opcjonalne światła Matrix LED.
Ford Puma po liftingu
Ford Puma po liftingu - wnętrze
Ale tak naprawdę podczas modernizacji skupiono się na kabinie Pumy. Mały Ford otrzymał całkowicie nowe wnętrze.
Projekt oparto na otaczającej kierowcę, rozciągającej się od drzwi do drzwi desce rozdzielczej z wąskimi otworami wentylacyjnymi, trójwymiarowym, wyprofilowanym pasem głośników przednich, dwuramiennej kierownicy sportowej ze spłaszczonym dołem wieńca oraz dużych ekranach, które zdecydowanie zdominowały niewielkie w gruncie rzeczy wnętrze.
Ford Puma po liftingu
Ford Puma po liftingu został wyposażony w ekran cyfrowych zegarów o przekątnej 12,8-cala. Ponadto na konsoli środkowej znalazł się 12-calowy wyświetlacz centralny. Umieszczono go wysoko i nieco obrócono w stronę kierowcy. Integruje on m.in. elementy sterujące takimi funkcjami, jak klimatyzacja i ogrzewanie. A to oznacza rezygnację z fizycznego panelu, co akurat nie jest dobrym rozwiązaniem.
Ford Puma po liftingu
Sam system Sync 4 posiada dwukrotnie większą moc obliczeniową w porównaniu z obecną wersją.
Ford Puma po liftingu - systemy wsparcia kierowcy
Ford Puma po modernizacji może być wyposażona w rozbudowany zestaw systemów wspomagania kierowcy. Wśród nich znalazł się m.in. tempomat adaptacyjny dostosowujący prędkość do pokonywanych zakrętów lub zjazdów z autostrady oraz system kamer 360-stopni przekazujący obraz otoczenia samochodu.
Ford Puma po liftingu
Ford Puma po liftingu - układy napędowe
Przy okazji liftingu zmniejszyła się liczba układów napędowych Forda Puma. Dziś ten model dostępny jest z trzycylindrowym, benzynowym silnikiem 1.0 EcoBoost, wyposażonym w technologię miękkiej hybrydy (MHEV), o mocy 125, 155 lub 170 KM, a także z czterocylindrową jednostką 1.5 EcoBoost o mocy 200 KM.
Ford Puma po liftingu
Po modernizacji ten ostatni silnik wypadnie niestety z gamy układów napędowych Forda Pumy. W zamian ma pojawić się, jeszcze w 2024 roku, wersja elektryczna o nazwie Puma Gen-E. Słaba to zamiana...