Ford Puma obecnej generacji jest na rynku od 2019 roku. W lutym 2024 roku, a więc niemal pięć lat po premierze, Ford zdecydował się... nie, nie na wprowadzenie nowej generacji, ale przeprowadzenie liftingu.
- Ford Puma po modernizacji. Nadwozie i wnętrze
- Ford Puma po modernizacji. Silniki
- Ford Puma po modernizacji. Wyposażenie
- Ford Puma po modernizacji. Ceny
Ford Puma po modernizacji. Nadwozie i wnętrze
Zmiany stylistyczne zresztą ograniczono do minimum - nowy jest przedni zderzak i wzór świateł, które opcjonalnie mogą być matrycowe.
Przy okazji modernizacji samochód otrzymał za to zupełnie nowe wnętrze. Nowa jest dwuramienna sportowa kierownica oraz ekrany. Ten cyfrowych zegarów ma 12,8 cala, a znajdujący się konsoli środkowej, zwrócony ku kierowcy ekran systemu infotainment - 12 cali. Niestety, przy okazji usunięto fizyczny panel sterowania klimatyzacją.
Ford Puma po modernizacji
Ford Puma po modernizacji. Silniki
Po modernizacji Ford Puma jest dostępny już wyłącznie z trzycylindrowym silnikiem 1.0 EcoBoost z technologią miękkiej hybrydy. Dostępne są trzy warianty tej jednostki: o mocy 125, 155 lub 170 KM. Z gamy usunięto najmocniejszy, jedyny czterocylindrowy, silnik 1.5 EcoBoost o mocy 200 KM.
125-konny silnik jako jedyny może współpracować z manualną skrzynią 6-biegów lub 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową PowerShift. Mocniejsze wersje dostępne są wyłącznie ze skrzynią PowerShift.
Ford Puma po modernizacji
Ford Puma po modernizacji. Wyposażenie
Ford Puma jest oferowany w czterech wersjach wyposażenia – Titanium, ST-Line, ST-Line X oraz ST.
W bazowej wersji znajdziemy m.in. przyciemniane tylne szyby, czujniki parkowania z tyłu, reflektory Full LED ze światłami do jazdy dziennej i światłami mijania wykonanymi w technologii LED, tylne światła LED czy kamerę cofania. Standardem są również oba ekrany, automatyczna klimatyzacja, oświetlenie ambientowe czy tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości.
Ford Puma po modernizacji
Pakiet systemów wspomagających obejmuje m.in. system rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Recognition, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu Lane Keeping Aid czy działajacy w oparciu o informacje z kamery przedniej system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami oraz funkcją hamulca pokolizyjnego – Pre-Collision Assist.
Titanium jest jedyną wersją dostępną ze standardowym zawieszeniem. W ST-Line i ST-Line X jest ono sportowe, a w ST jeszcze bardziej zaawansowane sportowe zawieszenie Co więcej, Pumę ST można wyposażyć w dodatkowo utwardzone zawieszenie Performance.
Ford Puma po modernizacji
Ford Puma po modernizacji. Ceny
Ceny Forda Pumy po modernizacji rozpoczynają się od 99 900 zł za wersję z silnikiem o mocy 125 KM i manualną skrzynią. Ceny ST-Line z tym samym silnikiem zaczynają się od 109 160 zł, ST-Line o mocy 155 KM - od 120 660 zł, a ST - od 148 560 zł.