chceauto.pl
x
Ford Capri już w Polsce. Jest drożej niż miało być

Ford Capri już w Polsce. Jest drożej niż miało być

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2024-09-30

Ford uparcie prze w kierunku elektromobilności, zdając się ignorować to, co się dzieje na rynku. Co gorsza, wykorzystuje do tego naprawdę kultowe nazwy. Pierwszym elektrycznym modelem był Mustang Mach-e, potem Explorer, a teraz debiutuje Capri, które - podobnie jak Mustang - jest crossoverem.

  1. Ford Capri z genami Volkswagena
  2. Ford Capri. Wersje i wyposażenie
  3. Ford Capri. Napęd i silniki
  4. Ford Capri. Cena

Ford Capri z genami Volkswagena

Polska premiera Forda Capri odbyła się podczas Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi. Elektryczny Capri to samochód oparty na płycie podłogowej MEB produkcji Volkswagena, na której powstają m.in. Volkswageny ID.3, ID.4 i ID.5, Skoda Enyaq czy Audi Q4 e-tron.

Ford Capri ma 4 634 mm długości, 1 946 mm szerokości ze złożonymi lusterkami, 1 626 mm wysokości oraz 2 767 mm rozstawu osi, pojemność bagażnika wynosi 572 litry.
Ford Capri
Ford Capri

Ford Capri. Wersje i wyposażenie

W Polsce Ford Capri będzie sprzedawany w dwóch wersjach wyposażenia – Capri oraz Premium. W bazowej wersji samochód posiada 19-calowe alufelgi, podgrzewaną kierownicę i przednie fotele, fotel kierowcy z funkcją masażu, adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go czy bezprzewodową łączność z Android Auto oraz Apple CarPlay. Standardem jest także regulowany, 14,6-clowy wyświetlacz centralny SYNC Move.

W Capri Premium standardem są natomiast m.in. 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, system nagłośnienia B&O czy drzwi bagażnika zamykane i otwierane elektrycznie i bezdotykowo.
Ford Capri
Ford Capri
Wyposażeniem standardowym każdego Capri jest niezwykle bogaty pakiet systemów wspierających kierowcę. Obejmuje on m.in. system monitorowania martwego pola, system ostrzegający przed pojazdami na drodze poprzecznej z aktywnym wspomaganiem hamowania, układ aktywnego wspierania hamowania, system rozpoznawania znaków drogowych czy funkcję wspomagającą omijanie przeszkód. Wyposażeniem opcjonalnym są m.in. wyświetlacz przezierny Head-up Display, system wspomagający parkowanie równoległe oraz prostopadłe, czy system kamer 360 stopni.

Ford Capri. Napęd i silniki

Ford Capri obecnie jest dostępny z dwoma rodzajami układu napędowego. Podstawowy wariant oferuje silnik o mocy 286 KM, który napędza tylne koła. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 6,4 s. Bateria ma 77 kWh i wg WLTP zapewnia do 627 km. Realnie jeśli uda się przejechać 450 km, to będzie świetny wynik. Samochód można ładować prądem zmiennym o mocy do 11 kW i prądem stałym o mocy do 135 kW.
Ford Capri
Ford Capri
Najmocniejsza wersja Capri ma silnik o mocy 340 KM, który napędza wszystkie koła. Bateria o pojemności 79 kWh netto zapewnia zasięg do 592 km, wg WLTP (a więc około 400-430 km realnie), a samochód można ładować prądem stałym o mocy do 185 kW. 340-konne Capri rozpędza się do 100 km/h w 5,3 s.

W 2025 roku oferta ma zostać poszerzona o najtańszą odmianę, z silnikiem o mocy 170 KM z baterią o pojemności użytkowej 52 kWh.
Ford Capri
Ford Capri

Ford Capri. Cena

Ford Capri to jeden z nielicznych samochodów, który zdążył zdrożeć, jeszcze za nim pojawił się w salonach. Auto zostało zaprezentowane po raz pierwszy na początku lipca i wówczas podano już jego polskie ceny. Wówczas miały się one kształtować następująco: 286-konne Capri miało kosztować od 219,5 tys. zł, a 340-konne - od 239 500 zł. Ceny planowanego na 2025 roku Capri z silnikiem 170 KM miały się zaczynać od 199 500 zł.
Ford Capri
Ford Capri
Nie minęły jeszcze trzy miesiące i Ford Capri wchodzi na rynek z nowymi cenami. Dziś cennik rozpoczyna się od 226 770 zł za wersję o mocy 286 KM oraz od 246 770 zł za mocniejszy wariant 340 KM z napędem na wszystkie koła. Zamawiać można też już Capri z silnikiem o mocy 170 KM – w cenie od 207 770 zł. Jak widać, od lipca wszystkie ceny wzrosły o około 7 tys. zł.

W cenie samochodu zawarto aż 8-letni pakiet ochrony – Ford Protect, gwarancję oraz serwis. Oznacza to ochronę pogwarancyjną samochodu do 8 lat lub 160 tysięcy kilometrów (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej) oraz bezpłatne przeglądy serwisowe co 2 lata do ósmego roku eksploatacji.

Ford Capri już w Polsce. Jest drożej niż miało być - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Capri już w Polsce. Jest drożej niż miało byćFord Capri już w Polsce. Jest drożej niż miało byćFord Capri już w Polsce. Jest drożej niż miało byćFord Capri już w Polsce. Jest drożej niż miało byćFord Capri już w Polsce. Jest drożej niż miało byćFord Capri już w Polsce. Jest drożej niż miało byćFord Capri już w Polsce. Jest drożej niż miało być

Zobacz także

Ford Capri wrócił. To teraz elektryczny SUV

Ford Capri wrócił. To teraz elektryczny SUV 2024-07-10

Ford jest mistrzem w profanowaniu kultowych nazw. Cały proceder zaczął się od Mustanga Mach-E, czyli elektrycznego SUV-a, kontynuowany był w Pumie, ale chyba najwięcej kontrowersji wywoła w przypadku Capri. Co ma wspólnego duży, pięciodrzwiowy...
Ford Capri ma już 50 lat

Ford Capri ma już 50 lat 2019-08-07

Rok 1969 obfitował w wydarzenia, które zostawiły trwały ślad na kolejne dziesięciolecia. To wtedy człowiek wylądował na Księżycu, wtedy odbył się pierwszy festiwal w Woodstock, a w powietrze po raz pierwszy wzbił się słynny Jumbo Jet, czyli...
Wróci legendarne Capri? A może Puma?

Wróci legendarne Capri? A może Puma? 2011-09-11

Dobre wieści dla fanów Forda!Na rozpoczynającym się już w tym tygodniu salonie we Frankfurcie amerykański producent zaprezentuje ciekawy pojazd o nazwie Evos. Chociaż samochód to dopiero model koncepcyjny fani marki mogą mieć powody do radości....

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS