Ford zaprezentował odmłodzonego Edge'a. Zgodnie z zapowiedziami producenta, ma to być najbardziej zaawansowany SUV tej marki.
Ford Edge
Zmiany stylistycznie nie są duże. Z przodu najbardziej rzuca się w oczy zmieniony grill, inne są reflektory zderzak i maska. Z tyłu również znajdziemy nowy zderzak, ale bardziej zauważalną zmianą jest czarny pasek biegnący pod szybą, który zastąpił znajdujący się w tym miejscu dotychczas, biegnący przez całą szerokość pasek świetlny.
Ford Edge
O ile w USA Ford Edge oferowany jest m.in. w wersji ST, z silnikiem o mocy 320 KM, o tyle do Europy trafi najwyżej w wersji ST Line ze słabszymi silniki. Wersja ST Line wyróżnia się m.in. lakierowanym w kolorze nadwozia spojlerem i nakładkami na progi, chromowanymi podwójnymi końcówkami układu wydechowego oraz 20-calowymi kołami.
Ford Edge
Standardowym wyposażeniem zmodernizowanego Forda Edge jest system infotainment Ford Sync 3 kompatybilny z Apple CarPlay i Android Audio, którego centrum sterowania stanowi umieszczony na konsoli środkowej dotykowy ekran o przekątnej 8 cali.
Ford Edge będzie oferowany z szeregiem silników do wyboru, a na szczycie gamy znajdzie się nowy silnik benzynowy Bi-Turbo EcoBlue o pojemności 2.0, który generuje 238 KM i za pośrednictwem ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów napędza wszystkie koła (w systemie Ford Intelligent All Wheel Drive).
Ford Edge
Ponadto samochód będzie dostępny ze słabszymi odmianami silnika dwulitrowego: wersja 190-konna będzie dostępna z przekładnią manualną i napędem wszystkich kół, a wersja 150-konna - z przekładnią automatyczną ośmiostopniową i napędem na przednią oś. Diesli w ofercie nie ma.
W zmodernizowanym Fordzie Edge pojawią się trzy systemy, których Ford wcześniej nie oferował w Europie. Są to hamulec pokolizyjny, adaptacyjny tempomat, który potrafi samochód zatrzymać, a następnie ruszyć, a także utrzymywać auto na pasie ruchu oraz układ wspomagania kierowcy z funkcją omijania przeszkód.
Ten ostatni wykorzystuje radar i kamerę. Po wykryciu przeszkody, dzięki elektrycznemu wspomaganiu kierownicy, zapewnia na kierownicy dodatkowy moment obrotowy, dzięki czemu kierowca musi użyć mniejszej siły, by zmienić kierunek jazdy i wykonać manewr omijania.