Ford zaprezentował właśnie ekskluzywną wersję Kugi – model Vignale. To trzeci po Mondeo, S-maxie i Edge pojazd z portfolio amerykańskiego producenta sygnowany tą nazwą.
Ford Kuga Vignale
Najlepiej wyposażone odmiany rozpoznać można po 19-calowych, polerowanych obręczach kół. Inne są też m.in. zderzaki i osłona chłodnicy. Ta, wraz ze światłami przeciwmgłowymi, otrzymała lamówki ze szczotkowanego aluminium. Aluminiowe ozdoby trafiły też na tylną klapę i listwy boczne.
We wnętrzu znajdziemy skórzaną tapicerkę Windsor oferowaną w kolorach Cashmere (jasnym) lub (ciemnym) Ebony. Czarną skórą obszyta została również deska rozdzielcza i konsola środkowa.
Ford Kuga Vignale
W cennikach pojawią się cztery odmiany silnikowe - po dwie benzynowe i wysokoprężne. Ofertę otwiera benzynowy 1,5 l Ecoboost o mocy 150 KM sprzęgany z sześciostopniową skrzynią biegów i napędem na przednie koła. Jego mocniejsza odmiana rozwijająca 182 KM oferowana jest z inteligentnym napędem Inteligent All Whell Drive i sześciostopniową przekładnią automatyczną.
Ford Kuga Vignale
Wśród silników wysokoprężnych znajdziemy motor 2,0 l TDCI w dwóch wariantach mocy: 150 KM i 180 KM. Słabszy dostępny jest do wyboru z ręczną, sześciostopniową przekładnią lub zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynią PowerShift (również o sześciu przełożeniach). Mocniejszy dostępny jest wyłącznie z napędem 4x4 i dwusprzęgłową skrzynią PowerShift.
Przy okazji premiery Kugi Ford rozpoczął też zbieranie zamówień na model S-max Vignale. Auta można zamawiać u dealerów lub za pomocą dostępnych on-line konfiguratorów. W jego przypadku do wyboru są dwie jednostki napędowe: 2,0 l TDCI (180 KM) i 2,0 l EcoBoost (240 KM).