W połowie 2019 roku Ford zaprezentował trzecią już generację cieszącej się sporą popularnością Kugi. Jej najnowsze wcielenie oferowane jest w hybrydowej odmianie PHEV, oferującej możliwość codziennych dojazdów do pracy wyłącznie w trybie elektrycznym. Czym modny SUV wyróżnia się na tle konkurencji w tej klasie aut?
Nowy Ford Kuga – poznaj oferowane wersje wyposażenia
Ford Kuga PHEV
Kuga Plug-In Hybrid dostępna jest w kilku wersjach różniących się wyglądem i poziomem wyposażenia. Do wyboru są np. – nastawiona na komfort – odmiana Titanium X, usportowiona ST-Line czy prestiżowa – Vignale. Z zewnątrz rozpoznamy je np. po innym kształcie zderzaków czy osłon chłodnicy oraz obecności czarnych lub chromowanych elementów dekoracyjnych. Najbardziej wymagający klienci mogą się nawet zdecydować na podkreślające sylwetkę obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarze 20 cali.
Charakter konkretnej wersji podkreślają też detale w kabinie. Przykładowo w odmianie Titanium znajdziemy jasną podsufitkę, w Vignale i ST-Line – ciemną. Kabinę tej ostatniej urozmaicają też takie akcenty, jak np. czerwone przeszycia tapicerki.
Ford Kuga PHEV
W przypadku Kugi postawiono na szeroko rozumiany komfort. Na ten wpływa np. ogrom miejsca w kabinie. To zasługa mierzącego aż 2,71 m rozstawu osi.
O przynależności do wyższego segmentu świadczy też dbałość o detale, która ujawnia się m.in w miękkich i przyjemnych w dotyku materiałach wykończeniowych, czy – nieocenionym w dłuższych trasach – wzorowym wyciszeniu. Słychać i czuć, że Kuga powstawała nie tylko z myślą o codziennych dojazdach do pracy, ale też dalekich służbowych czy wakacyjnych podróżach.
Ford Kuga – komfort kierowcy i bezpieczeństwo wszystkich pasażerów w centrum uwagi
Ford Kuga PHEV
Wyposażenie Kugi jest bardzo bogate nawet w standardowych wersjach auta. Już w wersji Titanium X nabywca otrzymuje m.in.: automatyczną klimatyzację, cyfrowy konfigurowalny wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala, kamerę cofania czy tempomat. Bez żadnych dopłat otrzymamy też szereg zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, jak np.: zapobiegający kolizjom hamulec awaryjny Pre-Collission Assist z funkcją detekcji pieszych czy układ zapobiegający niekontrolowanej zmianie pasa ruch Lane Keeping.
Podróż będzie też umilał rozbudowany system audio z 8-calowym ekranem dotykowym oraz dostępną standardowo obsługą Apple Car Play i Android Auto. W tym miejscu warto jednak zaznaczyć, że – w trosce o komfort kierowcy i bezpieczeństwo podróży – konstruktorzy Forda pozostawili do dyspozycji fizyczne przyciski do sterowania radiem (np. poziom głośności) czy systemem klimatyzacji. Dla osób, które spędzają za kierownicą długie godziny przewidziano m.in. takie dodatki jak: opcjonalny system nagłośnienia premium B&O, adaptacyjny tempomat, czy wyświetlacz przezierny HUD.
Lista systemów ułatwiających prowadzenie obejmuje ponadto układ ostrzegania o ruchu poprzecznym przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego, system ostrzegania o pojazdach znajdujących się w tzw. ”martwym polu” czy bardzo efektywne i efektownie wyglądające adaptacyjne reflektory Full LED.
Ford Kuga PHEV
Za wyborem Forda od lat przemawiają właściwości jezdne. Nie inaczej jest w przypadku Kugi, która – klasycznie już – zapewnia świetny kompromis między komfortem a precyzją prowadzenia. Nie ulega wątpliwości, że w dopieszczeniu układu jezdnego pomagało doświadczenie specjalistów z Ford Performance. Nie oznacza to jednak rezygnacji z komfortu. Zimową eksploatację umilać mogą np. podgrzewana przednia szyba, podgrzewana kierownica i – rzecz jasna – podgrzewane fotele, które mogą być również klimatyzowane i – w topowych wersjach – oferować funkcję masażu.
Hybrydowe silniki Forda Kuga – dostępne jednostki napędowe zaskakują osiągami
Nie można też pominąć świetnych osiągów hybrydowej Kugi. 2,5-litrowy silnik spalinowy wraz z silnikiem elektrycznym zapewniają łączną moc 225 KM. Napęd trafia na koła przedniej lub obu osi (odmiany z pakietem X oraz topowa Vignale) za pośrednictwem bezstopniowej przekładni. Sprint do 100 km/h trwa 9 sekund, a przy wykorzystaniu wyłącznie napędu elektrycznego, niemalże bezszelestnie, można jechać z prędkością nawet 130 km/h.
Ford Kuga PHEV
Mimo imponujących rozmiarów auta, dzięki pomocy silnika elektrycznego, średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym kształtuje się na poziomie 6,4 l/100 km. Kuga Plug-In Hybrid może też być autem całkowicie bezemisyjnym jeśli nasze dzienne przebiegi nie przekraczają 60 km. Maksymalny zasięg przy wykorzystaniu wyłącznie elektrycznego napędu to 68 km w cyklu miejskim (pojemność akumulatora trakcyjnego to 14,4 kWh). Auto można doładować nie tylko z publicznych ładowarek, ale też domowego gniazdka. Taka operacja – ładowanie od 0 do 100 proc. pojemności baterii wprost z ”kontaktu” - trwa maksymalnie do 6 godzin. Przy wykorzystywaniu w pełni możliwości ładowania, średnie zużycie paliwa osiągnąć może – uwaga – zaledwie 1,4l/100 km. Nie wspominając już o oszczędności dla naszego portfela, która może wynieść nawet blisko 6 tys. zł w skali roku.
Ceny Kugi w wersji PHEV wraz z uwzględnionym rabatem startują od 159 400 zł i to dla bogato wyposażonej wersji Titanium . Producent oferuje też ciekawe formy finansowania począwszy od kredytu dla osób indywidualnych, przez wynajem długoterminowy dla firm (z ratą od 889 zł netto miesięcznie!) na klasycznym leasingu kończąc. Przy zakupie można również liczyć na pakiet ubezpieczenia w wysokości 2,5 proc. wartości pojazdu.
Artykuł powstał we współpracy z FORD Polska