Ford poszerzył gamę modeli wyposażonych w zelektryfikowane napędy, wprowadzając na rynek nową wersję Kugi, wyposażoną w hybrydowy, benzynowo-elektryczny układ napędowy.
Ford Kuga Hybrid
Kuga Hybrid uzupełnia gamę zelektryfikowanych wersji tego modelu, dołączając do ładowanej z sieci wersji Kuga Plug-In Hybrid oraz 48-woltowej miękkiej hybrydy, Kugi EcoBlue Hybrid. Kuga oferowana jest również z napędami konwencjonalnymi - z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.
Kuga Hybrid napędzana jest przez 2.5-litrowy silnik benzynowy, który wspomagany jest przez niewielką jednostkę elektryczną. Moc systemowa układu to 190 KM, samochód rozpędza się do 100 km/h w 9,1 s.
Moment obrotowy trafia na koła za pośrednictwem bezstopniowej przekładni CVT z funkcją symulowanej zmiany przełożeń. Funkcja ta – aktywowana w trybie normalnym lub sportowym – dostosowuje prędkość obrotową silnika wraz ze zmianą prędkości pojazdu, aby zmniejszyć efekt "gumowej" reakcji na pedał przyspieszenia, typowy dla przekładni bezstopniowych.
Ford Kuga Hybrid
Energia elektryczna przechowywana jest w chłodzonej cieczą baterii o pojemności 1,1 kWh.
Przy 54-litrowym zbiorniku paliwa, całkowity zasięg Kugi Hybrid jest o ponad 30 procent dłuższy niż ładowanej z sieci Kugi Plug-In Hybrid, która dysponuje zasięgiem jazdy bezemisyjnej 56 km (WLTP).
Kugę Hybrid można zamawiać, wybierając spośród szeregu wersji wyposażeniowych: Trend, Titanium, Titanium X, ST Line, ST Line X i Vignale. Standardem jest napęd na koła przednie, na niektórych rynkach będzie również dostępna wersja z napędem 4x4.
Ford Kuga Hybrid, produkowany w Walencji, jest jednym z 17 zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić na rynek europejski przed końcem przyszłego roku.