Ford poszerza gamę modeli S-Max i Galaxy o wersję hybrydową.
Ford S-Max Hybrid
Oba modele to klasyczne hybrydy, bez możliwości ładowania z gniazdka. Układ napędowy składa się z 2,5-litrowego silnika benzynowego pracującego w cyklu Atkinsona, litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,1 kWh, silnika elektrycznego i bezstopniowej przekładni automatycznej z funkcją symulowanej zmiany przełożeń. Moc systemowa do 190 KM.
Ładowanie akumulatora odbywa się wyłącznie automatycznie z wykorzystaniem silnika benzynowego lub z zastosowaniem systemu ładowania regeneracyjnego, działającego podczas hamowania lub jazdy wybiegiem.
Ford S-Max Hybrid
Ford S-Max Hybrid oferuje przestrzeń i elastyczność, jak dotychczasowe wersje, zarówno w wersji pięcio-, jak i siedmioosobowej, dzięki zintegrowaniu 60-ogniwowego litowo-jonowego akumulatora z wodoszczelną, absorbującą energię zderzenia strukturą pod podłogą przestrzeni bagażowej.
Akumulator wykorzystuje system chłodzenia cieczą, pozwalający na bliskie rozmieszczenie ogniw. Przeprojektowany podwójny układ wydechowy został poprowadzony wokół akumulatorao, by umożliwić jego montaż tak nisko, jak to możliwe.
Taka konfiguracja pozwala na przewożenie Fordem S-Max Hybrid ładunków o wysokości do prawie 1 metra i ponad 1 metra szerokości między tylnymi nadkolami. Po rozłożeniu wszystkich siedmiu foteli, bagażnik ma pojemność 285 litrów.
Ford Galaxy Hybrid
Siedmioosboowy Galaxy Hybrid jest dostępny w wersjach wyposażenia Trend, Titanium i V-Line. Podobnie jak S-Max Hybrid, Galaxy Hybrid oferuje funkcjonalność znaną z pozostałych wersji tego modelu, w tym ponad 1 metr przestrzeni od siedziska do dachu pierwszego i drugiego rzędu siedzeń, 2339 litrów przestrzeni ładunkowej za pierwszym rzędem siedzeń oraz 300-litrową przestrzeń ładunkową po rozstawieniu wszystkich siedmiu foteli.
Ford S-Max Hybrid rozpędza się do 100 km/h w 9,8 s, Galaxy jest o 0,2 s wolniejszy. Oba modele produkowane są w zakładach Forda w hiszpańskiej Walencji, gdzie zlokalizowany jest również zakład produkcji litowo-jonowych akumulatorów.
Polskie ceny Forda S-Max Hybrid zaczynają się od 170 300 zł. Za Galaxy Hybrid trzeba zapłacić... 150 zł więcej.