Ford rozpoczął na polskim rynku kampanię reklamową nowego Forda Focusa z silnikiem EcoBoost. Związana ona jest z wprowadzeniem do polskiej oferty modelu Ford Focus EcoBoost Editon. Trzeba przyznać, że cenę skalkulowano bardzo ciekawie.
Ford Focus
Nowego Forda Focusa z trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1.0 i mocy 100 KM można mieć za 59 450 zł. Na tyle wyceniono samochód z nadwoziem pięciodrzwiowym. Sedan i kombi są nieco droższe, kosztują odpowiednio 60 450 i 62 560 zł.
Silnik 1.0 EcoBoost to jednostka, która stanowi największe osiągnięcie Forda w zakresie downsizingu. Trzycylindrowy blok silnika mieści się na kartce papieru formatu A4. Blok jest wykonany z żeliwa, natomiast głowica - z aluminium. Jednostka posiada bezpośredni wtrysk paliwa, system zmiennych faz rozrządu oraz niewielką turbosprężarkę.
Ford Focus
Silnik 1.0 EcoBoost dostępny jest w wersjach o mocy 100 i 125 KM i montowana będzie w wielu modelach Forda (m.in. B-MAX, a nawet Mondeo, choć nie wiadomo czy ten ostatni model w tej wersji będzie oferowany w naszym kraju). Dużą zaletą jest bardzo korzystny przebieg krzywej momentu obrotowego. W zależności od wersji maksymalna wartość (170 Nm) dostępna jest od ok. 1500 do 4500 obr/min.
W cyklu testowym średnie zużycie paliwa wyniosło około 5 l/100 km. Oczywiście w rzeczywistości będzie wyższe i to dość znacznie. Np. jak wykazały nasze testy, Fiat Punto 1.0 z silnikiem TwinAir zużywa około 6 l/100 km, ale w TRASIE.
Ford Focus
Zaawansowanie techniczne nowego silnika zostało docenione przez jurorów konkursu World Engine of the Year. Dziennikarze motoryzacyjni z całego świata właśnie jednostką Forda uznali za Silnik Roku 2012.
Oczywiście kwestią na razie niewyjaśnioną pozostaje bezawaryjność. Duże zaawansowanie techniczne, doładowanie, system bezpośredniego wtrysku paliwa sugerują, że może z tym być różnie. Póki auto będzie na gwarancji problemu dużego nie ma, ale co będzie później? Tego na razie nie wiadomo.