Euro NCAP poddał testowym zderzeniowym dwa nowe modele - Volvo XC40 i Forda Focusa nowej generacji. Dobra wiadomość jest taka, że oba pojazdy wyszły z prób obronną ręką.
Ford Focus
Na szczególną uwagę zasługuje wynik Volvo XC40. W samochodzie tym ochronę dorosłych pasażerów oceniono na 97 procent - wynik ten plasuje szwedzką konstrukcję wśród pięciu najlepszych modeli poddanych testom w ciągu ostatnich trzech lat.
Oba modele zaimponowały również poziomem bezpieczeństwa czynnego oraz ochroną tzw. niechronionych uczestników ruchu drogowego, czyli pieszych i rowerzystów. Zarówno Volvo XC40, jak Ford Focus posiadają systemy automatycznego hamowania awaryjnego, które potrafią wykryć nie tylko inne samochody, ale również pieszych i rowerzystów.
Volvo XC40
W Volvo znajdziemy również system ELK (Emergency Lane Keeping), który aktywuje się, gdy samochód w sposób niekontrolowany zaczyna opuszczać drogę, zjeżdżając na pobocze lub wjeżdżając na pas do ruchu w kierunku przeciwnym.
W efekcie Volvo XC40 otrzymało notę 71 proc. za ochronę pieszych i rowerzystów oraz 76 proc. za wyposażenie w elektroniczne systemy bezpieczeństwa. Ponadto ochronę dzieci oceniono na 87 proc, co również jest świetnym wynikiem.
Volvo XC40
Z kolei Ford Focus za ochronę pieszych i rowerzystów otrzymał ocenę 72 proc, a za wyposażenie w systemy bezpieczeństwa - 75 proc. Ochronę dorosłych pasażerów oceniono na 85 proc, a dzieci - podobnie, jak Volvo, czyli na 87 proc.
Dla kupujących to dobra wiadomość. Coraz więcej samochodów popularnych marek oferuje poziom bezpieczeństwa na tak wysokim poziomie, jak pojazdy marek premium. I dobrze, bo na bezpieczeństwie nie wolno oszczędzać.