Ford wprowadził na europejski rynek udoskonalonego Focusa ze zelektryfikowanym układem napędowym EcoBoost Hybrid.
Ford Focus
48-woltowa instalacja miękkiej hybrydy, pracująca w układzie z 1,0-litrową jednostką EcoBoost, dostarcza 155 KM mocy. Nowy silnik zastąpi 150-konną jednostką 1.5 EcoBoost, a producent obiecuje, że będzie zużywał o 17 proc. mniej paliwa. Dodajmy, że obie jednostki mają po trzy cylindry.
W modelu Focus EcoBoost Hybrid, dostępnym również w wersji o mocy 125 KM, standardowy alternator z silnika EcoBoost o pojemności 1,0-litra został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, a następnie układ wykorzystuje ją do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V.
Ford Focus
Umieszczenie 48-woltowego akumulatora pod przednimi fotelami Focusa pozwoliło zintegrować układ napędowy miękkiej hybrydy bez utraty przestrzeni ładunkowej lub pasażerskiej.
BISG działa również jako silnik elektryczny, płynnie współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową o niskich stratach tarcia wewnętrznego, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.
Ford Focus
Silniejszy silnik BISG w Focusie EcoBoost Hybrid umożliwia częstsze wykorzystanie systemu Auto Start-Stop. BISG jest w stanie ponownie uruchomić silnik w czasie 350 milisekund, funkcja Stop-in-Gear może wyłączyć silnik również podczas jazdy wybiegiem do zatrzymania, nawet wtedy, gdy pojazd jest na biegu z wciśniętym pedałem sprzęgła i pozwala na aktywowanie silnika zgodnie z jednym z trzech wybranych wcześniej ustawień: 15 km/h, 20 km/h, lub 25 km/h.
Ponadto w układach napędowych Focusa EcoBoost Hybrid zastosowano system dezaktywacji cylindra, który w dalszym ciągu współpracuje z silnikami benzynowymi 1,0-litra i 1,5-litra EcoBoost.
Ford Focus
Nowy zelektryfikowany układ napędowy to nie wszystkie zmiany. W Focusie pojawił się również m.in. nowy cyfrowy wyświetlacz konfigurowalny na tablicy zegarów o przekątnej 12,3 cala, a także nowe funkcje łączności.
Focus nadal będzie oferowany w wersji pięciodrzwiowego hatchbacka, kombi, a na wybranych rynkach z nadwoziem czterodrzwiowym, w szerokiej gamie odmian – poza klasycznymi jako crossover Focus Active, a także usportowiony Focus ST-Line i bogato wyposażony Focus Vignale. Hybrydowe zespoły napędowe EcoBoost są dostępne w całej gamie wersji i nadwozi.
Silnik 1.5 EcoBoost o mocy 150 i 185 KM pozostanie w ofercie w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów.