Technologia, która po raz pierwszy została opracowana dla samolotów myśliwskich, wspomaga kierowców podczas jazdy w nowym Focusie - oferującym pierwszy w Europie wyświetlacz Forda typu Head-up Display (HUD).
Wyświetlacz ułatwia kierowcom obserwowanie drogi, podając informacje, takie jak prędkość, nawigacja i znaki drogowe i prezentując je na przedniej szybie.
W przypadku niektórych istniejących systemów mogła występować pewna niedogodność – dla osób noszących przeciwsłoneczne okulary polaryzacyjne, wyświetlane informacje mogły być niewidoczne.
Wyświetlacz HUD Forda emituje również tę część fali świetlnych, którą okulary polaryzacyjne mogą eliminować z widma. Jednak starannie dostrojony filtr „wzmacnia” światło ulegające polaryzacji tak, by dotarło do oczu kierowcy i skutecznie rozwiązuje ten problem.
W letnie wieczory samochody często stoją w korkach na wprost nisko zachodzącego słońca i tylko w samej Wielkiej Brytanii oślepienie słoneczne zidentyfikowano jako przyczynę prawie dwukrotnie większej liczby wypadków, niż opady śniegu oraz deszczu. System HUD w Fordzie gwarantuje, że kierowcy nie będą musieli mrużyć oczu i ponownie akomodować ostrości widzenia, aby zobaczyć informacje i powiadomienia, które są dla nich ważne.
Podczas gdy tradycyjne wyświetlacze HUD wykorzystują długości fal światła wibrujące równolegle do drogi, system w Focusie wzmacnia długości fal wibrujących prostopadle do drogi, dzięki czemu obraz można wyraźnie zobaczyć przez okulary polaryzacyjne. Ekran wykonany z poliwęglanu posiada wielowarstwową powłokę, która pozwala inżynierom kontrolować polaryzację, kolor, transmisję i odbicie światła oraz dostosowywać jego parametry do potrzeb systemu.