Poznaliśmy polskie ceny Forda Mondeo Vignale. Ile trzeba będzie zapłacić za tę najbardziej luksusową wersję tego modelu?
Ford Mondeo Vignale
Przypomnijmy, że Vignale to zapowiedź nowej marki, która ma się wyodrębnić z Forda na podobnej zasadzie jak DS z Citroena. Póki co jednak Vignale to "tylko" najbardziej luksusowa wersja Mondeo.
Samochód wyróżnia się unikatową osłoną chłodnicy z kratką powietrza o strukturze plastra miodu, przestylizowanymi zderzakami i dodatkowymi chromowanymi listwami ozdobnymi. Ponadto na klapie bagażnika dostrzec można pokaźnych rozmiarów napis Vignale. Nie znajdziemy za to nigdzie napisu Mondeo.
Ford Mondeo Vignale
W kabinie znajdziemy pikowaną, skórzaną tapicerkę i dekoracyjne elementy, które – dla jak najwyższej precyzji – przycinane były laserem. Za wykończenie każdego egzemplarza odpowiadać będzie specjalne Vignale Centre w hiszpańskiej Valencii, a cały proces odbywa się ręcznie.
Do standardowego wyposażenia należą adaptacyjne reflektory LED, system multimedialny SYNC2, podgrzewana kierownica czy 12-głośnikowy system audio marki Sony. Na pokładzie znajdziemy też m.in. adaptacyjny tempomat, systemy rozpoznawania znaków drogowych, wykrywania pieszych, zapobiegania kolizjom w ruchu miejskim i automatycznego parkowania.
Ford Mondeo Vignale
A jak kształtują się ceny? Ford Mondeo Vignale oferowany jest wyłącznie z topowymi jednostkami napędowymi. Mondeo Vignale z silnikiem benzynowym 2.0 EcoBoost o mocy 203 KM kosztuje przynajmniej 150 600 zł. Dopłata do wersji 240-konnej wynosi 8 tys. zł, obie wersje posiadają automatyczną skrzynię biegów.
Ford Mondeo Vignale
Zwolennicy silników wysokoprężnych mogą wybrać jednostkę 2.0 TDCi o mocy 180 KM za 149 tys. zł lub 2.0 TDCI Biturbo o mocy 210 KM za 164 tys. zł.
Natomiast fani ekologii (jak wiadomo, daleko do tego miana jednostkom wysokoprężnym), sięgną zapewne po wersję hybrydową o mocy 187 KM, która wyceniono na 152 tys. zł.
Warto dodać, że osoby kupujący Forda Vignale będą otoczene opieką przez cały czas posiadania samochodów. Dostępny będzie m.in. czynny 24h/dobę telefon, pod którym konsultanci pomogą w razie problemu technicznego czy jakichkolwiek wątpliwości. Klienci będą mogli również pobrać specjalną aplikację ułatwiającą zarządzanie autem, kontakt z centrum pomocy, zlokalizowanie serwisu czy stacji benzynowej.
Sama sprzedaż będzie odbywać się w specjalnych wydzielonych strefach salonów. W Polsce będzie ich tylko sześć.