Po raz pierwszy od 55 lat Ford rozszerza rodzinę Mustangów, wprowadzając słynnego kucyka w erę elektryczną dzięki Mustangowi Mach-E, całkowicie nowemu, całkowicie elektrycznemu SUV-owi.
Ford Mustang Mach-E
Gdy Mustang Mach-E pojawi się na rynku pod koniec 2020 roku, będzie dostępny ze standardowym i powiększonym akumulatorem, z napędem na tylną oś lub na wszystkie koła. Wyposażony w powiększony akumulator i napęd na tylną oś Mustang Mach-E będzie dysponował zasięgiem jazdy nawet do 600 km.
W konfiguracji z napędem na wszystkie koła i z powiększonym akumulatorem, Mustang Mach-E osiąga moc 337 KM i moment obrotowy 565 Nm. Ford zaoferuje również wersję specjalną o podwyższonych osiągach. Mustang Mach-E GT ma być zdolny do uzyskania przyspieszenia 0-100 km/h w czasie poniżej 5 sekund, przy mocy szacowanej na 465 KM i momencie obrotowym 830 Nm.
Ford Mustang Mach-E
Mustang Mach-E oferuje trzy unikalne tryby jazdy - Whisper (szept), Engage (emocje) i Unbridled (nieokiełznanie) - każdy z nich z precyzyjnie dostrojoną dynamiką jazdy i wyjątkowymi doznaniami. Różnice obejmują specyficzne reakcje pojazdu, takie jak bardziej sportowe działanie układu kierowniczego, nastrojowe oświetlenie, dźwięki dostrojone do czystej, elektrycznej jazdy, oraz dynamiczne animacje na zestawie wskaźników, powiązane z zachowaniem samochodu podczas jazdy.
W Mustangu Mach-E zadebiutuje system komunikacji i rozrywki SYNC nowej generacji, z eleganckim i nowoczesnym interfejsem, który wykorzystuje uczenie maszynowe. Służący do jego obsługi ekran dotykowy ma przekątną aż 15,5 cala!
Ford Mustang Mach-E
Wyposażony w łączność bazowaną na chmurze obliczeniowej i konwersacyjne rozpoznawanie głosu, system SYNC nowej generacji zapewnia dwukrotnie większą moc obliczeniową, niż SYNC 3, dzięki czemu nawigacja, wybieranie muzyki i łączenie smartfona z samochodem są szybsze i łatwiejsze. System wprowadza także kompatybilność bezprzewodową z aplikacjami Apple CarPlay, Android Auto i AppLink ze smartfonów i urządzeń mobilnych.
Mustang Mach-E kryje w sobie kolejną niespodziankę: przedni bagażnik z odprowadzeniem wody. Bagażnik ten ma pojemność 100 litrów, jest więc wystarczająco duży, by wygodnie pomieścić ładunek wielkości bagażu podręcznego. Odprowadzenie wody z bagażnika sprawia, że jest to idealne miejsce do schowania mokrej lub zabłoconej odzieży sportowej, butów turystycznych lub sprzętu plażowego bezpośrednio po jego użyciu. Oprócz przedniego bagażnika, do dyspozycji jest główny, tylny, bagażnik o pojemności 402 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń Mustang Mach-E oferuje 1420 litrów przestrzeni bagażowej.
Ford Mustang Mach-E
Ciekawym rozwiązaniem jest np. system "Telefon jako kluczyk” („Phone as a Key”). Korzystając z łączności Bluetooth, może on wykrywać smartfony zarejestrowanych użytkowników, gdy ci zbliżają się do samochodu. Pozwala to dostać się do pojazdu i rozpocząć jazdę bez wyjmowania telefonu z kieszeni lub korzystania z pilota czy z kluczyka. Dostępny jest też kod awaryjny, który można wprowadzić z klawiatury umieszczonej na słupku B, aby odblokować zamki drzwi, a osobny kod wprowadzony na centralnym ekranie dotykowym pozwoli na uruchomienie i jazdę, na przykład w razie rozładowania baterii telefonu.
Ford Mustang Mach-E
Ford dołożył starań, by ładowanie w domu lub w podróży było bezproblemowe, oferując wiele domowych rozwiązań ułatwiających i przyspieszających ten proces, a także dając klientom dostęp do sieci ładowania FordPass Charging Network. Dzięki współpracy z firmą NewMotion i wykorzystaniu łączności zapewnianej przez modem pokładowy FordPass Connect, aplikacja FordPass zapewni klientom dostęp do największej i szybko rozwijającej się sieci ponad 125 000 publicznych stacji ładowania w 21 krajach Europy.
Limitowana pierwsza edycja samochodu dostępna będzie w wersji z napędem na wszystkie koła i z powiększonym akumulatorem (oraz zasięgiem). Jej cechy charakterystyczne to m.in. malowanie w kolorze Grabber Blue Metallic, panoramiczny dach pełnej długości, kontrastowe szwy siedzeń i ozdobne listwy progowe z napisem „First Edition”.