Ford Mustang to najpopularniejszy samochód sportowy świata. Nic więc dziwnego, że amerykański producent nieustannie go modernizuje.
Ford Mustang
Na początku roku do europejskich, w tym polskich salonów trafił Mustang po liftingu. Nie minęło kilka miesięcy, a Ford poddał ten model kolejnym zmianom.
Modyfikacji jest szereg i dotyczą głównie rozwiązań technologicznych. Przykładowo w samochodach z silnikiem 2.3 EcoBoost pojawi się system Active Valve Performance Exhaust, do tej pory dostępny wyłącznie w samochodach z silnikiem 5.0V8. System ten umożliwia sterowanie dźwiękiem wydechu.
Ford Mustang
Ponadto kierowca ma większy wybór trybów jazdy - do Normal, Sport, Track (tor) i Snow/Wet (śnieg/mokro) dołączył Drag Strip (do maksymalnego przyśpieszania) oraz My Mode, czyli tryb umożliwiający pełną personalizację, czyli niezależne dopasowanie charakterystyki pracy poszczególnych podzespołów do własnych preferencji. Wyboru trybu dokonuje się za pomocą dotykowe panelu standardowego przekątnej 4,2 cala lub opcjonalnego 12-calowego.
Ciekawostkę stanowi tryb "dobrego sąsiedztwa", który wcześniej dostępny był tylko w Mustangach V8. Umożliwia on zaprogramowanie godzin, w których wydech będzie pracował w trybie cichym.
Ford Mustang
Inną nowością w Mustangu 2.3 EcoBoost jest poczwórna końcówka wydechu, do tej pory znak rozpoznwczy aut z silnikiem V8.
Z kolei nowością w Mustangu z silnikiem 5.0 jest system dopasowania obrotów, umożliwiający płynniejsze redukcje, który oferowany był w limitowanej wersji Bullit. System będzie dostępny oczywiście w samochodach z manualną przekładnią.
Inna z nowości to system Bang&Olufsen Play z z 12 głośnikami o mocy 1000 W oraz dwa nawiązujące do historii kolory - Velocity Blue i Need for Green.
Ford Mustang 2.3 dysponuje mocą 290 KM i momentem 440 Nm, natomiast Mustang 5.0V8 - mocą 450 KM. Silnik ten otrzymał m.in. nowy, podwójny system wtrysku wysoko i niskociśnieniowego.