Wiemy już niemal wszystko o pierwszym luksusowym modelu nowej marki Hyundaia. Oto Genesis G90!
Genesis G90
Genesis ma być dla Hyundaia tym, czym Lexus dla Toyoty czy Infiniti dla Nissana. Pod nową marką będą sprzedawane luksusowe samochody, które będą trafiać głównie (ale nie tylko) na rynek amerykański.
Genesis G90 to nowy pojazd, ale zbudowany na przedłużonej płycie podłogowej obecnego Hyundaia Genesis. Samochód ma niebagatelne 5,20 m długości, ponad 1,90 m szerokości i niespełna 1,5 m wysokości. Rozstaw osi to 316 cm. Niewątpliwie już samymi rozmiarami G90 plasuje się w klasie wyższej.
Genesis G90
Pierwsze wrażenie potwierdzają udostępnione przed producenta zdjęcia wnętrza. Bez trudu można stwierdzić, że pod względem stylistyki czy zastosowanych materiałów samochód z Korei nie ustępuje europejskim konkurentom.
Genesis G90 wyposażono m.in. w system infotainment, którego sercem jest zlokalizowany na konsoli środkowej dotykowy ekran o przekątnej 12,3 cala. Ponadto na zagłówkach przednich foteli umieszczono ekrany o przekątnej 9,2 cala. Steruje się nimi za pomocą rozbudowanej konsoli umieszczonej w podłokietniku tylnej kanapy (a właściwie dwóch indywidualnych foteli).
Genesis G90
Źródłem napędu Genesisa G90 będą wyłącznie benzynowe silniki GDI (z bezpośrednim wtryskiem paliwa). Podstawowa jednostka 3.8 GDI generuje 315 KM i rozpędza G90 do 100 km/h w 6,9 s. Wyżej pozycjonowany jest doładowany silnik 3.3 T-GDI o mocy 370 KM, dzięki któremu samochód rozpędza się do 100 km/h w 6.2 s.
Natomiast topowa odmiana G90 jest napędzana silnikiem V8 o pojemności 5 litrów i mocy 425 KM. Taki samochód przyśpiesza do 100 km/h w 5,7 s.
Genesis G90
Niezależnie od jednostki napędowej moment obrotowy będzie trafiał na koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni ośmiobiegowej. Standardowo G90 będzie napędzany na koła tylnej osi, w opcji znajdzie się napęd wszystkich kół oraz adaptacyjne zawieszenie.
Genesis G90 już na początku przyszłego roku - pod nazwą EQ900 - trafi do salonów w Korei. Natomiast na pozostałych rynkach - już jako G90 - możemy się go spodziewać w drugiej połowie 2016 roku.